• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071913356
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

کفشچیان‌ مقدم دغدغه‌مندانه برای بهبود فضای هنر معاصر ایران تلاش کرد

کفشچیان‌ مقدم دغدغه‌مندانه برای بهبود فضای هنر معاصر ایران تلاش کرد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتشار پیامی در پی درگذشت اصغر کفشچیان‌مقدم، طراح، نقاش و هنرمند حوزه‌های جدید، گفت: استاد کفشچیان‌ مقدم عمری دغدغه‌مندانه برای بهبود فضای هنر معاصر ایران تلاش کرد.

متن پیام یوسف امینی به این شرح است: 

هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی استاد کفشچیان‌مقدم دعوت حق را لبیک گفت. باورش بسیار سخت است؛ پذیرفتن فقدان مردی از جنس صداقت و مهربانی، استادی به تمام معنا، متعهد و دلسوز، مردی با یک عمر دغدغه و تلاش برای بهبود فضای هنری معاصر، مردی که با وجود تمام مشغله‌های کوچک و بزرگ -از راه دور- همواره پل ارتباطی خود را با فضای هنری شهر زادگاهش مشهد حفظ می‌کرد و با خلوص و مهر دعوتمان را پذیرا بود. امروزه هنرجویان جوان زیادی در شهر مشهدالرضا(ع) و صد البته در سراسر کشور از افتخار شاگردی و حضور در کلاس‌های ایشان یاد می‌کنند.

با تمام باوری که به حقیقت مرگ داریم، فقدان چنین هنرمند نازنینی بسیار سخت است. لیک در برابر مشیت الهی سر تسلیم فرود می‌آوریم و برای روح آسمانی‌اش رحمت واسعه الهی را آرزومندیم و همدل با جامعه هنرمندان تجسمی استان این مصیبت را تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایسنا، اصغر کفشچیان مقدم، طراح، نقاش و هنرمند حوزه‌های جدید دوشنبه، ۱۹ مهر ماه، به دلیل اثرات ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در سن ۵۸ سالگی درگذشت. این هنرمند متولد سال ۱۳۴۲ در شهر مشهد بود.

وی که دارای دکترای هنرهای تجسمی بود، به عنوان طراح، نقاش و هنرمند حوزه هنرهای جدید فعالیت داشت.

این پژوهشگر هنر، عضو هیات علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. کفشچیان مقدم پژوهشگر و هنرمند پرکاری بود که از سوابق او می‌توان به انتشار کتاب، مقاله و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha