• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400072013630
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه انتظار جامعه علمی کشور از سازمان بیش از پیش است، گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش برای رفع آسیب‌ها و تقویت سازمان باید در دستور کار قرار گیرد. راهنمایی و کمک‌های علمی و فنی پژوهشکده به دفاتر تخصصی سازمان نیز باید در اولویت کارها قرار گیرد.

به گزارش ایسنا علی سلاجقه روز گذشته در جریان بازدید از پژوهشکده محیط زیست خواستار نقش‌آفرینی بیشتر این مجموعه برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان حفاظت محیط زیست شد و بر لزوم مرجعیت این پژوهشکده در مسائل محیط زیست کشور تاکید کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به لزوم پاسخگویی این پژوهشکده به نیازهای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش‌های مختلف سازمان باید نیازهای علمی تحقیقاتی و آموزشی خود را به پژوهشکده ارسال کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با کمک یکدیگر باید بر مشکلات و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم.

در جریان این نشست، جلیل بادام فیروز - رئیس پژوهشکده محیط زیست - با بیان اینکه سه مرحله ایجاد، تثبیت و کارایی و اثربخشی برای پژوهشکده تعریف شده است، گفت: از سال ۱۴۰۰ اقدامات در بخش کارایی و اثربخشی شروع شده است.

وی گزارشی از عملکرد چهار ساله پژوهشکده و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو ارایه داد و تاکید کرد: اجرای بیش از  ۴۰ پروژه تحقیقاتی، تالیف و ترجمه هشت عنوان کتاب، انتشار بیش از ۸۵ مقاله علمی، برگزاری ۵۷ نشست تخصصی و انجام بیش از ۱۵۱ فعالیت آزمایشگاهی بخشی از عملکرد پژوهشکده بوده است. 

رئیس پژوهشکده محیط زیست با اعلام این‌که ساختار نیروی انسانی پژوهشکده از لحاظ علمی و تجربی از بهترین بخش‌های محیط زیست کشور است، بر آمادگی پژوهشکده جهت حل چالش‌ها و معضلات زیست محیط کشور تاکید و پیشنهاداتی جهت کارایی و اثربخشی پژوهشکده ارایه کرد.

بادام فیروز در پایان گزارشی از روند شکل‌گیری و انحلال دانشکده محیط زیست و آخرین وضعیت آموزش‌های محیط‌بانی و ضمن سازمان نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه چند تن از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha