• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400072013672
  • خبرنگار : 71424

ورود آمبولانس‌های جدید تولید داخل به ناوگان اورژانس کشور در نوروز ۱۴۰۱

ورود آمبولانس‌های جدید تولید داخل به ناوگان اورژانس کشور در نوروز ۱۴۰۱

رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود آمبولانس های جدید تولید داخل به ناوگان اورژانس کشور تا سال جدید و امداد نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد .

به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر در آیین تحویل اتوبوس آمبولانس های سازمان اورژانس کشور در ایران خودرو با اشاره به بحث تولید داخل ، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ این افتخار را داشتم که با ایران خودرو همکاری داشته باشم. بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه آمبولانس طی این سال‌ها خریداری و تهیه شده است که بخش اعظمی از آن با تلاش همکاران ایران خودرو دیزل محقق شده است.

وی افزود: معتقدیم تولید داخل ارزشمند است. بنده خودم از کادر درمان هستم و سه ماه تزریق واکسنم را عقب انداختم تا واکسن برکت تولید شود و بتوانم آن را استفاده کنم. افتخار می‌کنم که واکسن برکت زدم. طبق مطالعات علمی که انجام شده این واکسن از مصونیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو دو سه واکسن اول جهانی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه آنقدر در ذهن ما وارد کرده‌اند که «نمی‌توانیم»، باورمان شده است که نمی‌توانیم در حالی که «ما می‌توانیم» و باید تلاش و دقتمان را بیشتر کنیم، گفت: کیفیت به ویژه در حوزه اورژانس مهمترین اصل است. حرف از دقیقه نمی‌زنیم، حرف از ثانیه‌هاست. در نجات جان انسان ثانیه‌ها مهم است. این را انسان‌هایی متوجه می‌شوند که با آن مواجه شده باشند.

میعادفر افزود: با همه بدی‌هایی که کرونا داشت ما را با مرگ آشنا کرد و نشان داد مرگ جوان و پیر و زن و مرد نمی‌شناسد و ممکن است هرلحظه اتفاق بیفتد. تا خودمان احساس نیاز نکنیم متوجه نمی‌شویم مردم چه مشکلات و گرفتاری‌هایی دارند یا دیر رسیدن آمبولانس تاچه اندازه از نظر روحی و روانی در آنها اثر می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچقدر می‌توانیم تلاش کنیم تا کیفیت کار را بالا ببریم و خدمات رسانی‌مان را بیشتر کنیم، گفت: ما همواره از تولید داخل حمایت کرده‌ایم. البته امروز این آمبولانس‌ها وارد ناوگان عملیاتی ما نمی‌شود. تا کنون حدود ۶۵ درصد کار انجام شده و ۳۵ تا ۴۰ درصد  توسط یک شرکت دیزاین و آمبولانس‌ساز در فرصتی که چندان طولانی نخواهد شد تکمیل می‌شود و انشاءالله مرم در امداد نوروزی از این آمبولانس‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: تعداد آمبولانس‌سازهای ما محدود است. بنده در همه دولت‌ها بوده‌ام، اما نگاه این دولت به درون است و در دو سه جلسه اول دولت مصوب شد که از آمبولانس داخلی استفاده شود. هرچقدر کیفیت کار بالا برود ما هم مایلیم ریالی خرید کنیم. در این شرایط ارزی کار بسیار سخت است. یک قرارداد هزار دستگاه آمبولانس هم داریم که مشکل ارزی و فنی ، ورود آنها را با سختی‌هایی مواجه کرده است.

میعادفر ضمن ابراز امیدواری برای تولید آمبولانس‌های استاندارد با ویژگی‌های بهتر، گفت: ما حمایت می‌کنیم. نگاه دولت،  وزارت بهداشت و رهبری هم همین است. ایشان در تمام سخنرانی هایشان بر استفاده از ظرفیت داخلی تاکید جدی دارند. ما هم همراه خواهیم بود تا اثرات مطلوبش به مردم برسد و در این شرایط سخت بیماری لذت آن را بچشند و استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha