• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400072013709
  • خبرنگار : 71505

درخواست عضو شورا از شهردار تهران برای اجرای مصوبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک

درخواست عضو شورا از شهردار تهران برای اجرای مصوبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک

یک عضو شورای شهر تهران در تذکری از شهردار تهران درخواست کرد تا نسبت به اجرا و پیگیری مصوبه محاسبه عوراض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران اقدام کند.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی در پانزدهمین جلسه علنی شورای تهران در تذکری گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بهمن سال ۱۳۹۹ لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مقبولیت املاک در شهر تهران را به تصویب رساند این لایحه با هدف دریافت عادلانه عوارض از املاک شهری متناسب با متغیرهای واقعی مترتب بر مقبولیت املاک و کاهش تبعیض های موجود تدوین شده است و در راستای پیاده سازی این سازوکار تکالیفی برای شهرداری تهران برای آماده سازی زیرساخت ها و اجرایی نمودن دریافت عوارض با رویکرد جدید در نظرگرفته شده است.


وی افزود: یکی از تعهدات شهرداری در مصوبه شورا این است که شهرداری نسبت به پایش و به روز رسانی هر ساله ارزش مکانی املاک اقدام و نتایج را به شورا گزارش دهد. علاوه بر این تهیه دفترچه ارزش معاملاتی در قالب دفترچه الکترونیکی براس املاک شهر تهران و بارگذاری بر روی سامانه های مرتبط شهرداری یا نظارت نماینده شورا و همچنین اعمال ارزش مکانی املاک در سامانه اینترنتی شفافیت از دیگر تکالیف مصوبه شورا بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر پاردایم در مبانی تعیین و محاسبه عوارض ساختمانی در فرآیند صدور پروانه و گواهی ساختمانی و لزوم تداوم رویکرد جدید تعیین عوارض در سنوات آتی و با توجه به نزدیکی اتمام مهلت مقرر در مصوبات جهت انجام‌تکالیف و ارائه گزارش به شورا آماده سازی و به هنگام سازی اطلاعات پایه اجرای مصوبه ضرروی و حائز اهمیت است.

وی گفت: براساس بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراها در خصوص تسریع در انجام‌تکالیف مترتب با مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران از شهردار تهران انتظار دارم تا دستور اقدام به موقع و موثر را صادر کرده و موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha