• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400072014111
  • خبرنگار : 71468

حقی:برای گرفتن مدال دوچرخه سواری باید هزینه کرد/با جان و دل مربیگری تیم ملی را قبول کردم

حقی:برای گرفتن مدال دوچرخه سواری باید هزینه کرد/با جان و دل مربیگری تیم ملی را قبول کردم

مربی جدید تیم ملی دوچرخه سواری گفت: آرزو دارم دوچرخه‌سواری ایران به روزهای خوب گذشته برگردد اما الان شرایط به گونه‌ای است که برای گرفتن مدال باید هزینه کرد.

علیرضا حقی در گفتگو با ایسنا درباره قبول مسئولیت تیم‌های ملی دوچرخه  سواری استقامت و نیمه استقامت بیان کرد: از آنجا که عاشق دوچرخه سواری هستم، این مسئولیت برایم سنگین نیست و هر چقدر هم که سخت باشد، دلم می‌خواهد این کار را با جان و دل انجام دهم. مسئولان حمایت و دوچرخه سواران هم همت کنند ان شاالله روسفید خواهم بود.

حقی در پاسخ به این پرسش که مدت زمانی که تا بازی های آسیایی در اختیار دارد برای کسب نتیجه کافی است یا خیر، تاکید کرد: چهار، پنج رکابزن داریم که واقعا خوب هستند. اگر دوچرخه های به روز و در مسابقات حضور داشته باشیم، می توان کاری انجام داد. قبلا هم در ایران پیست چوبی نداشتیم اما ما در مسابقات زیادی شرکت می کردیم و باشگاه‌ها هم دوچرخه سواران را به مسابقات زیادی اعزام می کردند از این رو نبود پیست چوبی خیلی مشکل ساز نبود. دوچرخه ها هم باید به روز شوند وضعیت دوچرخه ها نسبت به قبل خیلی متفاوت شده است و ما باید از دوچرخه های به روز استفاده کنیم.

او ادامه داد: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای شده که بدون تعارف باید هزینه کنیم تا مدال بگیریم و بدون هزینه کردن هیچ چیزی به دست نمی آوریم. وضعیت دوچرخه ها نسبت به سال ۲۰۱۲ که من در المپیک شرکت کردم بسیار متفاوت شده است  گونه‌ای که حتی در ماده ۴ کیلومتر تیمی، دو چرخه های به روز می‌تواند ۶ ثانیه در بهبود رکورد دوچرخه سواران تاثیر گذار باشد.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که اگر امکانات و تجهیزات مدنظر فراهم نشود چه می کند؟ تاکید کرد: من با آقای هاشم کندی سرپرست فدراسیون که صحبت کردم خیلی خوشبین بود و کمیته ملی المپیک قول‌ کمک داده است هم در بحث خرید دوچرخه و هم در مورد حضور در مسابقاتی که می‌تواند به ما کمک کند. حتی ممکن است مربی اروپایی هم در کنار تیم قرار بگیرد تا هم دوچرخه سواران هم و هم ما بتوانیم از وجودش استفاده کنیم.

او افزود: ترکیه نزدیک به ایران قرار دارد که سفربه آن نیازی به تهیه ویزا ندارد پیست  و مسابقات خوبی دارد از این رو باید از امکانات و مسابقات این کشور استفاده کنیم. نکته این است که دوچرخه سواران ایران از لحاظ پتانسیل مشکلی ندارند و حتی خیلی بهتر از رکاب زنان کشورهای دیگر هستند اما بحث امکانات به روز و حضور در مسابقات این تفاوت سطح را به وجود آورده است. اگر امکانات به روز باشد و در مسابقات خوب شرکت کنیم، شاهد موفقیت رکاب‌زنان ایرانی هم خواهیم بود. شرایط الان به گونه ای است که همه کشورها در این مسیر پیشرفت قرار گرفتند و ما هم باید همگام با آنها برویم.

دوچرخه سوار ایران در المپیک لندن  در پاسخ به این پرسش که وقتی سمت مربی مربیگری تیم های استقامت و نیمه استقامت بزرگسالان به او پیشنهاد شد با توجه به شرایط حال حاضر دوچرخه سواری دچار تردید نشد، تصریح کرد: در زمان آقای رشیدی هم برای رده جوانان به من پیشنهاد همکاری داده شد اما پس از آن  تغییر و تحولات پیش آمد. من کارم را دوست دارم و به کارم ایمان دارم اعتمادی که سرپرست فدراسیون کرده هم برایم ارزشمند است. من تمام تلاشم را می‌کنم که دوچرخه سواری ایران به روزهای خوب خود برگردد. آرزوی من این است که دوچرخه سواری به جایگاهی که قبلاً داشته برگردد. من در دوران قهرمانی تمام مدال هایی که می خواستم را به دست آوردم و خیلی دوست دارم در دوران مربیگری هم این اتفاق بیفتد. امیدوارم که رکاب زنان با من همکاری کنند فدراسیون هم کمک کند تا دست به دست هم دوچرخه سواری را به روزهای خوب گذشته برگردانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha