• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400072014229
  • خبرنگار : 30054

نقش خدمات پس از فروش در انتخاب مشتری

نقش خدمات پس از فروش در انتخاب مشتری

خدمات پس از فروش (After-sales) طبق نظریه Brian Cohen عبارتست از تعهدی که شرکت ها برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان برای پشتیبانی طی یک دوره زمانی خاص از دید کسب و کار ارائه می کنند. این تعریف می تواند یک تعریف کاملی باشد.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تهران ابزار، «ابزار بازاریابی که برای وفادارسازی مشتریان خود با استفاده از شناخت و برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد. از این رو با فهمیدن نیازهای مشتریان موجود در تمام زمینه ها می توان خدمات پس از فروش را تعریف کرد». این خدمات بستگی به رفتار مشتریان در پی فروش دارد.

خدمات پس از فروش بخش مهمی از رقابت غیر قیمت می باشد که اغلب در تولید کالا توسط افراد یا شرکت های معدودی یافت می شود. این خدمات می تواند روشی برای تشویق مردم به خرید محصول باشد و می توان از آن برای توجیه قیمت بالاتر برای کالای مناسب استفاده کرد. همچنین در شهرت بلندمدت شرکت مؤثر است و می تواند بر فروش های آینده تأثیر بگذارد. اما با این حال، این هزینه ها را نیز به شرکت ها تحمیل می کند.

اهمیت خدمات پس از فروش

شناسایی کمبود ها

جمع آوری نظرات مشتریان

سنجیدن نیازها و خواسته های آنها پس از مصرف کالا یاخدمات

برآورده سازی نیازها و افزایش رضایتمندی مشتری

   چرا خدمات پس از فروش؟

پشتیبانی و خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی در اثبات اصالت کالا، حفظ مشتری و افزایش رضایت او دارد و باعث ایجاد مشتریان وفادار و افزایش ارزش برند می شود. در واقع هنگامی که مشتریان مدت زمان بیشتری را با سازمان و کسب و کار شما در ارتباط باشند به برند شما اعتقاد پیدا می کنند و به آن وفادار می شوند. مشتری رضایتمند و خوشحال نیز مشتریان بیشتری را برای تجارت شما به همراه دارد. چرا که محصولات و خدمات شما را به دیگران نیز معرفی می کند.

در نتیجه در یک مدت زمان طولانی درآمد بیشتری را به دست می آورید. به این ترتیب می توان گفت پشتیبانی و خدمات پس از فروش نقش اساسی در تقویت پیوند بین سازمان و مشتریان دارد.

ارائه خدمات پس از فروش بسته به نوع کالا متفاوت است. به عنوان مثال، خدمات پس از فروش و گارانتی های طولانی مدت برای کالاهای برقی، در جلب اعتماد مشتریان بسیار اهمیت دارد. خدمات پس از فروش اغلب توسط تولید کننده ها و یا نمایندگی آنها ارائه می گردد و ممکن است شامل خدمات گارانتی، آموزش، تعمیر و نگهداری، تعویض، به روزرسانی و یا سایر خدمات دیگر باشد.

خدمات پس از فروش مادام العمر !

 خدمات پس از فروش و گارانتی، موضوعی است که معمولا جدی گرفته نمی شود. اما در تهران ابزار، خدمات پس از فروش مادام العمر برای محصولات ارائه می شود. این خدمات با امکانات فنی و تعمیرگاهی ساماندهی شده به بهترین نحو انجام  می گیرد. همچنین گارانتی محصولات ارسالی، فراتر از گارانتی خود محصولات می باشد و این خدمات را با هدف رضایت کامل مشتریان، ادامه می دهند. برخی از محصولات (عموما محصولات و ابزارهای برقی) گارانتی مختص به خود را دارند. برای دیگر محصولات و ابزارآلات، گارانتی ویژه ای (هر کدام مختص به خود) ارائه می شود. در نهایت گارانتی کالاها و ابزارها، تا سرحد رضایت شما پیش می رود. 

فروشگاه اینترنتی تهران ابزار، تلاش بسیار کرده تا تمامی محصولاتی که برای عرضه آنها اقدام نموده است، از کیفیت بالا و مهمتر از آن، محصولات اصلی باشد . در تامین ابزارآلات و تجهیزات صنعتی، اصالت حرف اول را می زند. چرا که ابزار با کیفیت و اصلی، تضمین کننده اجرای عالی، با کیفیت و پر سرعت پروژه می باشد.

 انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha