• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072014382
  • خبرنگار : 71145

همکاری اطلاعات ترکیه با عراق در بازداشت سرکرده داعشی/ پنتاگون: نیروهای ما در عملیات نبودند

همکاری اطلاعات ترکیه با عراق در بازداشت سرکرده داعشی/ پنتاگون: نیروهای ما در عملیات نبودند

سه منبع امنیتی امروز، سه‌شنبه گفتند، سازمان اطلاعات ترکیه به عراق در بازداشت یک سرکرده داعش که در شمال غرب سوریه مخفی شده بود، کمک کرد. این عملیات اشاره به همکاری مستحکم علیه باقی‌مانده‌های داعش دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عراق روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور سامی جاسم را در عملیات ویژه خارج از مرزهای کشور بازداشت کردند؛ اما جزئیاتی از زمان و مکان بازداشت او ارائه نکردند.

جاسم عراقی الاصل یکی از بزرگترین رهبران داعش است که زنده بازداشت شده و دولت عراق می‌گوید او معاون ابوبکر البغدادی موسس داعش است که در جریان حمله آمریکا در ۲۰۱۹ در شمال غرب سوریه کشته شد. او معاون نزدیک ابوابراهیم القریشی (القرشی) رهبر کنونی این تشکیلات نیز محسوب می‌شود.

یک منبع ارشد امنیتی منطقه‌ای و دو منبع امنیتی دیگر گفتند، جاسم در شمال غرب سوریه بود و سازمان اطلاعات ترکیه نقشی اساسی در بازداشت او ایفا کرد. منابع به شرط فاش نشدن نامشان به دلیل سری بودن عملیات حاضر به گفت‌وگو شدند.

این در حالی است که مسؤولان در دولت عراق و ترکیه اظهارنظر درباره روایت‌های مربوط به بازداشت جاسم را رد کردند.

اما آمریکا امروز از بابت بازداشت سامی جاسم محمد الجبوری به عراق تبریک گفت.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از حملات کشنده منظم عراقی‌ها علیه باقی‌مانده‌های داعش تقدیر کرد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت، هیچ اطلاعاتی درباره مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات وجود ندارد.

او تاکید کرد: واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی به حمایت از نیروهای امنیتی عراق در هدایت جنگ علیه داعش پایبند هستند.

او اضافه کرد: در حالیکه نیروهای آمریکایی از نقش رزمی به نقش آموزش و مشورت دهی و یاری منتقل شده‌اند، ائتلاف آمریکایی به حمایت از شکست کامل داعش در عراق ادامه می‌دهد.

این سخنگو اشاره کرد، داعش همچنان یک تهدید بزرگ برای عراقی‌هاست و آمریکا در عراق براساس خواسته دولت این کشور  خواهد ماند و به حمایت از تلاش‌های عراق در منع ظهور مجدد داعش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۲۲:۳۸

تا دیروز تهمت حمایت ترکیه از داعش رو میزدین ، اما ببشترین داعشی توسط ترکیه کشته شده و این هم نمونه ای از مبارزه ترکیه با داعش .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۲۱:۲۷

این خبر دروغ است و عراقی ها به تنهایی این شخص را دستگیر کردند. ترکیه خودش ابوداعش است و همه میدانند تمام داعشی ها از راه ترکیه وارد سوریه شدند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۳ ۱۵:۳۳

ترکیه از داعش حمایت نمیکنه ولی بدون شک از دیگر مخالفان مسلح اسد حمایت میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۱:۰۵

امریکا گوه خورده تو عراق بماند تو هم غلط میکنی اطلاعات را اشتباه به خورد مردم میدهی . مگر پارلمان عراق تسویب نکرد خارجیها بایستی برن بیرون.مهرداد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۲:۳۱

امریکا داره با بچه حرف میزنه!میخواد به بهانه داعشی که خودش درست کرده توی عراق بمونه،،زهی خیال باطل شما به کل از خاورمیانه باید برید.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۵:۳۲

خدایی این آمریکائیها چقدر پرو هستند خودشون داعش روبوجود آوردند ( اعتراف خانم‌کلینتون درکتاب خاطراتش ) حالا دم از مبارزه ونابودی داعش میزنند 😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۶:۰۷

امریکای دورو ازیک طرف داعش را حمایت چون خودشان موسس ان هستند واز طرف دیگر وانمود میکند مبارزه میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۷:۴۴

امریکا ازعراق هم بایدبرودبیرون واین خواسته ملت عراق ومجلس عراق هست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۰۸:۲۰

چهره متهم چرا مخفی هست ؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۸:۴۲

داعش که ساخت آمریکا واذنابش هست شک دارین اعترافات روسای جمهور آمریکا اینان شناسایی وتاریخ مصرفشان به اتمام رسیده تبلیغات بدی نیست دستگیری کسی که ساخت خودشان است .ام مطلبی در مورد مرغ خواندم قیمت دانه چقدر تریاک چند این هم توصیه است برای تولید مرغ ایران مخدرات وزن کم می کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۲ ۲۰:۴۵

اگر بقول هلاری خانم آمریکا موسس داعش باشه که معلوم شد سردمداران آمریکا یک مادر دارن ویک قبرستان پدر،. یاحجت بن حسن ریشه ظلمو بکن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۳ ۱۵:۳۷

اولا اگه نقش امریکا فقط اموزش است نیازی به ۲۰۰۰ نیرو و پهپاد و هواپیما ندارد دوما ارتش عراق این قدر بی عرضه است کع بعد از بیست سال نمیتواند نیروهای خودش را اموزش دهد(دست کم نیرو زمینی)