• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072114463
  • خبرنگار : 50165

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت عنوان کرد

هنر مدیران؛ راه رسیدن به بهره‌وری در شرایط کنونی کشور

هنر مدیران؛ راه رسیدن به بهره‌وری در شرایط کنونی کشور

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت در بازدید از شرکت نخ‌تایر صبا، راه رسیدن به بهره‌وری را هنر مدیران عنوان کرد.

کیلومتر ۱۵ اتوبان زنجان به تهران، کارخانه‌ای که به چشم همه زنجانی‌ها و همه افرادی که سال‌ها است از این مسیر می‌گذرند، آشنا است. شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) جزو صنایع مادر استان و حتی در کشور بوده و ماده اولیه چندین شرکت را نیز تامین می‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک در حالی بیستمین سال از فعالیت خود را سپری می‌کند که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است. این شرکت توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.

این روزها موفقیت جدید شرکت نخ‌تایر صبا، دوباره نام آن را بر سر زبان مردم، صنعت‌گران و مسئولان انداخته است. به دنبال اجرای طرح توسعه‌ای پارچه ایربگ برای اولین‌بار در کشور، اجرای طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری استیل‌کورد همزمان با هفته دفاع‌مقدس در محل کارخانه آغاز شد. فاز اول کارخانه تولید استیل‌کورد با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

هزینه سرمایه‌گذاری فاز اول ۳۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم از مشخصات این پروژه بوده و سعی بر این است تا پایان سال‌جاری ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در بازدید از این شرکت، اظهار کرد: شرکت نخ‌تایر صبا یکی از شرکت‌های موفق استان و کشور است که توانسته در عرصه نوآوری، اقدامات و برنامه‌های خوبی را اجرای کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این شرکت نماد خودباوری است.

مصطفی طاهری با اشاره به پیشرفت‌های شرکت در سال‌های اخیر، ادامه داد: پروژه‌های این شرکت در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری و نتیجه مطلوب رسیده که نگاه خوب مدیریتی و بهره‌وری از اقدامات خوب شرکت است و نباید تاثیر مدیریت و اثرگذاری آن در بهره‌وری نیروی انسانی را فراموش کرد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های امروز کشور به پایان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور است؛ به طوری که اگر امروز در کشور هیچ پروژه‌ جدیدی آغاز به کار نکند، تا ۱۰۰ سال آینده پروژه برای تکمیل در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهره‌وری به عنوان نیاز روز کشور در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راه رسیدن به بهره‌وری از هنر مدیریتی مدیران می‌گذرد؛ امروز باید از کم‌ترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اولویت تامین نیازهای کشور از تولیدات داخلی است، یادآور شد: در شرایط کنونی باید از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارد، جلوگیری شود تا بدین وسیله تولیدکنندگان داخلی حمایت شوند.

طاهری عنوان کرد: نگاه مجلس و نمایندگان، حمایت از تولید داخلی است. زمانی در بحث صنعت لاستیک، برای تامین نیاز کشور ارز پرداخت می‌کردیم ولی امروز نیازی به این مهم وجود ندارد و باید در این زمینه به خودکفایی شویم.

وی با اشاره به زنجیره‌ای بودن اقدامات در شرکت نخ تایر زنجان، خاطرنشان کرد: این شرکت جزو صنایع پرافتخار در کشور است و باید از این صنعت حمایت شود، طی یک و نیم سال گذشته برای دومین بار از این مجموعه بازدید کرده‌ام که پیشرفت شرکت ملموس بوده و بحث خودکفایی در کشور و بحث بهره‌وری در این شرکت اجرایی شده که می‌تواند یک الگویی برای سایر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در کشور باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبا با اشاره به اینکه پس از اجرای موفقیت‌آمیز تولید پارچه ایربگ برای اولین‌بار در کشور شرکت نخ‌تایر زنجان گام مهمی در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه خودکفایی در تولیدات و ایجاد اشتغال پایدار در کشور برداشته است، گفت: فاز نخست کارخانه تولید «استیل‌کورد» ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

حسین صنعان افزود: هزینه سرمایه‌گذاری فاز نخست این طرح ۳۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم و در فاز دوم ۵۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیرمستقیم از مشخصات این پروژه بوده و سعی بر این است تا پایان امسال ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از بایاس به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و اظهار کرد: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم «استیل‌کورد» را ایفا خواهد کرد و نیاز تایرسازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهم‌ترین مزیت اجرای طرح است.

این مسئول ادامه داد: در زمینه طرح‌های تولیدی نگاه‌مان به توسعه است و در این زمینه باید در کوتاه مدت بتوانیم نیازهای کشور را برطرف کنیم. امروز شرکت نخ‌تایر صبا در تولید پارچه ایربگ برند بوده و ضایعات ما در این زمینه به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبا با بیان اینکه در گذشته پارچه‌های منجیت و چیفر از ترکیه و چین وارد کشور می‌شد، تصریح کرد: امروز ما در دنیا تنها تولیدکننده‌ای هستیم که زنجیره تولید را راه‌اندازی کرده‌ایم و به صورت پکیج نایلون ۶، نایلون ۶۶، چیفر، منجیت، پلی‌استر و استیل‌کورد به صورت زنجیره در یک کارخانه تولید می‌شود، در حالی که هر کدام از این تولیدات در خارج از کشور در یک شرکت تولید می‌شود که از این لحاظ شرکت نخ‌تایر در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه شرکت نخ‌تایر صبای زنجان ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور را در زمینه پارچه ایربک تامین می‌کند، یادآور شد: این شرکت توانایی تامین صد درصد نیاز کشور را دارد ولی پایین بودن تعرفه و واردات پارچه ایربک در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند که از مسئولان امر خواهشمندیم با توجه به توانایی کشور جلوی واردات این محصول گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدات این شرکت در خاورمیانه بی‌نظیر و دارای بهترین کیفیت است و امیدواریم با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای و مسئولان استان فاز دوم این شرکت نیز اجرایی شود تا کشور از واردات استیل کورد بی‌نیاز شود. تغییرات تکنولوژی در دنیا سریع و پیشرفته است و در کوتاه‌مدت با پیشرفت دوباره، منسوخ می‌شود به همین دلیل نگاه و تلاش مسئولان و مدیران شرکت نخ تایر در اجرای پروژه‌ها ۱۵ تا ۲۰ ساله است تا ممات و حیات شرکت در نظر گرفته شده و تضیمن شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha