• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072114562
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کارشناس مسائل حوزه قفقاز:

آذربایجان نباید در تله آمریکا و اسرائیل گرفتار شود

آذربایجان نباید در تله آمریکا و اسرائیل گرفتار شود

ایسنا/اردبیل کارشناس مسائل حوزه قفقاز گفت: جمهوری آذربایجان با رفتار هوشمندانه نباید در تله آمریکا و اسرائیل بیفتد و یا بخواهد با تکیه بر تجهیزات نظامی این کشورها قدرت خود را متکی به توان بیگانگان کند.

امیدعلی رعنایی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: روابط حسنه و دوستانه همراه با حسن همسایگی و همجواری با جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر شرایط متفاوتی را در روابط ایران با جمهوری آذربایجان به وجود آورده که بعد از فروپاشی شوروی سابق این اشتراکات دیرینه فرهنگی، دینی و اجتماعی در نوع خود مهم و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از استقلال این کشور و حرکت‌های حمایتی در مسیر قدرت‌افزایی و همچنین پشتیبانی از دو جنگ قره‌باغ همواره بر حمایت‌های بی‌دریغ از کشور همسایه و دوست اقدام کرده و اجازه نداده تا سناریوهای شیطانی دشمنان در منطقه عملی شود.

کارشناس مسائل حوزه قفقاز گفت: در شرایط کنونی نیز جمهوری اسلامی ایران همچنان پشتیبان و کمک کار مردم جمهوری آذربایجان است و به صراحت به مسئولان آذربایجان اعلام کرده که به جای همدستی و همگرایی با آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی که حضور نامشروعی را در منطقه دارند، بهتر است با کشورهای همسایه حسن همجواری و همسایگی را انجام داده و از تنش‌های احتمالی جلوگیری کنند.

رعنایی ضرورت فعال شدن دستگاه دیپلماسی را در تقویت روابط و رفع سوءتفاهمات به وجود آمده یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، آرامش و امنیت در منطقه بوده و سعی کرده از هرگونه تنش و نابسامانی مرزی جلوگیری کرده و به نوعی زمینه همگرایی بیشتر را بین دو ملت مسلمان و شیعی به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در این بین برخی کشورها سعی می‌کنند با قلدرمعابی به روابط حسنه ایران با جمهوری آذربایجان صدمه وارد کنند که سردمدار این حرکت منافقانه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی است در حالی که رهبر معظم انقلاب به صلاحت اعلام کردند که قره‌باغ خاک اسلام است و باید آزاد شده و به دامن جمهوری آذربایجان باز گردد.

استاد سیاسی دانشگاه‌های اردبیل به برخی تحرکات مرزی با حضور نیروهای اسرائیلی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که سران جمهوری آذربایجان نباید در تله آمریکا و اسرائیل بیفتند بلکه با رفتار هوشمندانه در صدد تقویت روابط حسنه با ایران بوده چرا که در هیچ برهه‌ای ایرانی‌ها مردم آذربایجان را فراموش نکرده و تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha