• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400072114998
  • خبرنگار : 71620

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی تشریح کرد

آخرین وضعیت تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور

آخرین وضعیت تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا دو هفته آینده پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور آماده می شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این هفته بنده به همراه آقای عباس گودرزی، نماینده بروجرد جلسه‌ای در کمیته تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور داشتیم که در آن به بیان دغدغه‌های مجلس پیرامون این حوزه پرداختیم که در نهایت ۸۰ درصد آنها مورد قبول قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نسبت به تدوین لایحه سامان‌دهی کارکنان دولت ابراز امیدواری کرد و گفت: در گذشته برای ساماندهی کارکنان دولت مقاومت می‌شد، اما در این دولت یک گام رو به جلو این است که آنها این موضوع را قبول دارند. البته ما وقتی اصل این موضوع را پذیرفته‌ایم باید هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم، به این معنا که نباید به بهانه انجام یک کار درست آن را خراب‌تر کرده و مشکلات را در این حوزه بیشتر کنیم.  

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: هم‌اکنون در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور اسامی بیش از ۵۸۰ هزار نفر از شاغلان در دستگاه های دولتی و غیر دولتی درج شده است که در زمره گروه هدف ما بوده و در قالب انواع استخدام‌ها از جمله قراردادی، شرکتی، ساعتی، حجمی و سایر قراردادهایی که بر اساس قانون وجود ندارند و سلیقه‌ای تعریف شده‌اند در حال فعالیت هستند و ما باید برای ساماندهی این افراد ابتکار خوبی داشته باشیم.  

وی با استناد به گفت و شنودها در این جلسه گفت: قرار بر این است که در سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور صاحبنظران فعال در دانشگاه‌ها، مرکز مطالعات این سازمان و اندیشمندان تا دو هفته آینده پیش‌نویس این لایحه آماده شود و بر اساس چارچوبی که پیرامون آن به توافق رسیدیم قطعا در موعد مقرر این لایحه به مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ۲۳ شهریورماه جلسه‌ای را درباره طرح استخدامی کارکنان دولت با حضور «میثم لطیفی» رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی خواست طی ۴۵ روز لایحه‌ای در این زمینه ارسال کند.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مهرماه ۱۳۹۹ در مجلس توسط نمایندگان تدوین و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. از تاریخ تصویب این قانون، استخدام در دستگاه‌های اجرایی به دو روش استخدام رسمی برای بکارگیری در مشاغل حاکمیتی و استخدام پیمانی برای بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۷

سلام.شرط خاصی برا این نیروها هست یا نه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۸ ۰۷:۵۷

بسمه تعالی اول ازنیروهای قراردادی شروع کنیدبادرنظرگرفتن سابقه ده سال به بالا براساس طبقه بندی ومدت جندساله وبعدنیروهای شرکتی ده سال به بالا به صورت طرحی درنظرگرفتن شرایط نیروهای قراردادی کارمعین- کارگری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۳ ۱۶:۴۰

خدا کنه راست بگن و تمام افرادی که واقعا گرفتارن نجات پیدا کنند