• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400072115135
  • خبرنگار : 50356

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

ثبت بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در خراسان رضوی

ثبت بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۴ هزار و ۵۶۴  شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت دریافت و بررسی شده است.

بخش علی بیاتی قله زو با بیان اینکه دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۴ هزار و ۵۶۴ گزارش از ستاد خبری، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، سامانه سامد، ۱۲۴ و پیامگیر دریافت شده است.

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد، عدم درج قیمت با ۱۴ درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است. 

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ، میوه و تره بار و خواربار و در بخش خدمات، رستوران‌ها وغذاخوری‌ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است.

بیاتی قله زو خاطر نشان کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد ۴۱۱۱ واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده  و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.

وی با بیان اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود تاکید کرد:  در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول را کسب نموده است و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات مردمی دریافتی رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب نموده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، وی تصریح کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان یعنی شماره تلفن ۱۲۴، شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نظرات مردمی  را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.