• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072115195
  • خبرنگار : 71610

اظهارات سردبیر سابق سایت عبری درباره ارتباط استعفایش با پرونده فساد نتانیاهو

اظهارات سردبیر سابق سایت عبری درباره ارتباط استعفایش با پرونده فساد نتانیاهو

سردبیر سابق وبسایت عبری زبان "واللا" در سخنانی گفت درگیر شدن او با پرونده فساد نتانیاهو منجر به استعفای وی از سردبیری این رسانه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "آویرام العاد"، سردبیر سابق وبسایت عبری زبان "واللا" و مدیر فعلی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با حضور در دادگاه مرکزی قدس برای دادن شهادت در پرونده ۴۰۰۰ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ورود به موضوع خانواده نتانیاهو بسیار مرا آزار داد، به توانایی من در انجام کارم آسیب رساند و در نهایت نیز منجر به استعفایم از واللا شد.

وی افزود: کارکنان سایت متوجه شده بودند که باید پوشش مثبتی از نتانیاهو ارائه شود تا شرکت "بیزک" متضرر نشود.

العاد به استعفایش از واللا در سال ۲۰۱۴ به دلیل تلاش برای تغییر پوشش خبری به نفع نتانیاهو اشاره کرد و گفت که ایلان یشوع، مدیر سابق پایگاه عبری زبان واللا در سال ۲۰۱۶ از او خواست که این بار به عنوان سردبیر به این وبسایت بازگردد.

وی گفت: من از این درخواست تعجب کردم، چراکه او گفت می‌داند چرا من در سال ۲۰۱۴ استعفا کردم و این وب‌سایت والا را تخریب می‌کند و به همین دلیل با من تماس گرفت. من صراحتا اعلام کردم که اگر مداخلات متوقف نشود، برنمی‌گردم. این شرط اصلی من بود.

العاد تصریح کرد که یشوع به خانواده نتانیاهو گفته بود که العاد به راحتی با تغییر پوشش والا موافقت می‌کند. پس از بازگشتم در همان روزهای نخست تماس‌های مداوم  درباره نتانیاهو آغاز شد. گزارشی در انتقاد از نتانیاهو وجود داشت و او از ما خواست که آن را سانسور کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که پرونده مربوط به خریداری زیردریایی‌ها از آلمان مطرح شد این مداخله وارد سطوح جدیدی شد. این بزرگترین پرونده فساد در طول تاریخ اسرائیل بود و شماری از شرکای نتانیاهو و نزدیکان او در آن دست داشتند.

سردبیر سابق واللا همچنین اعلام کرد: این برای من بسیار غم انگیز بود و من به دفتر دستور دادم که مقاله‌ای تهیه کند ایلان یشوع با من تماس گرفت و گفت این داستانی است که می‌تواند یک دولت را سرنگون کند و او به من گفت بسیار خوب ادامه بده. بعد از چند دقیقه از من خواست که کارم را متوقف کنم و منتظر بمانم. من تعجب کرده بودم. ما به بررسی این موضوع تا شب ادامه دادیم، و من به او گفتم که این با توافقاتمان مغایرت دارد.

وی همچنین گزارش داد که یشوع را متهم به اعمال سانسور شدید کرد و صبح روز بعد تصمیم گرفت مقاله مذکور را منتشر کند.

العاد در ادامه تاکید کرد: یشوع به من اعلام کرد که با انتشار این مقاله منجر به رخ دادن یک آشوب خطرناک شده‌ام و کارم تمام شده است و خانواده نتانیاهو خواستار اخراج من بودند اما اخراج نشدم و در نهایت در سال ۲۰۱۸ استعفا کردم.

العاد فاش کرد که یشوع به او گفته است چندین میلیارد در خطر است و او چندین بار آشکارا اعلام کرد که واللا باید از نتانیاهو تمجید کند زیرا بیزک و شاؤول الویچ مالک آن در تصمیم گیری‌های سازمانی به او اعتماد کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha