• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400072115234
  • خبرنگار : 71505

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:

تصمیم گیری و اقدام بدون پشتوانه علمی و معرفتی ممنوع است

تصمیم گیری و اقدام بدون پشتوانه علمی و معرفتی ممنوع است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم بهره گیری از تجارب گذشتگان گفت: برداشتن هر قدم، حرکت، تصمیم و اقدام بدون پشتوانه علمی و معرفتی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابوترابی فرد در آیین تکریم و معارفه استاندار تهران با تبریک میلاد فرخنده پیامبر اسلام (ص) گفت: امیدوارم خداوند سبحان ما را در راه پیامبر گرامی اسلام هدایت و ثابت قدم نگاه دارد. امام علی (ع) به مالک فرمودند تو را به سرزمینی گسیل می دارم که قبل از تو حاکمان عادل و ستمگر بر این سرزمین حکومت کردند. آگاه باش که همان ارزیابی و نقدی که تو نسبت به دیگران داشتی در مورد تو خواهند داشت.

وی افزود: ارزش حضور ما در عرصه های مدیریتی به این شکل است که اگر رضای خداوند را مد نظر قرار دهیم و دانش، معرفت و موازین الهی را مسیر راه خود قرار دهیم دنیا و آخرت خود را آباد می کنیم و غیر از این هر دو این ها آسیب می خورند. راهی که پیامبر الهی به آن تأکید داشتند و دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست حرکت در این مسیر است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هر قدم، حرکت، تصمیم و اقدام بدون پشتوانه علمی و معرفتی ممنوع است. در چهار دهه انقلاب هرگاه در این مسیر قدم برداشته ایم در هر لحظه بر اقتدار ما افزوده شده است. امیدوارم خداوند توفیق دهد از تجارب صاحبان تجربه و اندیشه صاحبان علم و فکر بهره وافر ببریم و تصمیمات خود را بر این مبنا استوار کنیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: از زحمات آقای محسنی بندپی قدردانی می کنم. ایشان در دوره طولانی در خانه ملت حضور داشتند و سال ها در مدیریت کلان تهران از زحمات ایشان و همکارانشان بهره بردیم. در مسئولیتی که به عنوان مسئول شورای فرهنگی استان داشتم در شهرستان های استان تهران حضور پیدا می کردم و انصافا می توانم بگویم که همگان از سلوک مدیریت ارشد استان و نمایندگان ایشان ابراز رضایت داشتند و هماهنگی بسیار خوبی در سطح استان وجود داشت که در انتخابات اخیر جایگاه استان تهران را ارتقا داد.

وی تأکید کرد: امیدوارم با ارتقای دانش، علم و عقلانیت، ایمان قوی و اراده و احترام به تجارب گذشتگان گام های بلندی در راستای تقویت و ارتقای استان برداشته شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور زاکانی شهردار تهران در این جلسه گفت: آقای زاکانی انگیزه بسیاری برای خدمت به تهران دارد لذا باید موضوع آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد. وزیر کشور نیز باید در جهت جمع آوری حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر و تحت آموزش قرار داده شدن آن ها دستورات لازم را به مدیریت تهران ابلاغ کند و از مسئولان تهران این موضوع را بخواهند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم تقوی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز با تأکید بر اینکه امروز در جامعه ما فرهنگ ضعیف شده است، افزود: به آقای منصوری خیرمقدم عرض می کنم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم. برای آقای رئیسی رئیس جمهور و همه همکارانشان در دولت سیزدهم آرزوی توفیق دارم. مجلس شورای اسلامی با همه وجود در خدمت دولت و مردم است تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل و فصل شود.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان تهران نیز آماده است طبق وظایف قانونی در خدمت استاندار تهران باشد. تهران بار عظیم کشور را به دوش می کشد و مشکلات این استان بزرگ است لذا براساس باری که به دوش دارد باید تهران را بزرگ ببینیم. در همین راستا از آقای منصوری استاندار تهران و وزیر کشور می خواهم با همراهی و کمک به شهرداری تهران در جهت حل معضلات گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha