• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400072215630
  • خبرنگار : 30054

معرفی برخی از سایت‌های روانشناسی ایران

معرفی برخی از سایت‌های روانشناسی ایران

احتمالا شما هم علاقه زیادی به روانشناسی، خودشناسی و یادگیری سبک زندگی دارید و دنبال یافتن بهترین سایت روانشناسی ایران و جهان هستید و می خواهید از این سایتها مقالات و تستهای معتبر را پیدا کنید. در این مقاله تعدای از بهترین سایت‌های روانشناسی ایران و جهان را معرفی می کنیم و به شما خواهیم گفت که چگونه از این سایت‌ها استفاده کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ذهن موفق، سایت‌های روان‌شناسی فراوانی در سراسر جهان در حال فعالیت هستند؛ برخی از این ‌سایت‌ها نوشته‌های زرد و بدون ارزش علمی منتشر می‌کنند و برخی دیگر در راستای بهبود کیفیت زندگی، بهداشت و سلامت روان فعالیت دارند.

بهترین سایت‌های روانشناسی ایران

وقتی می‌خواهید یک سایت را بررسی کنید که آیا مناسب اهداف شما هست یا خیر به عوامل زیر دقت کنید:

آیا این سایت توسط یک گروه معتبر اداره می‌شود یا خیر؟

آیا این سایت از مراجع ذیصلاح مجوزات لازم را دارد یا خیر؟

آیا مطالب این سایت جذاب، علمی و کاربردی هستند یا خیر؟

آیا این سایت به عنوان سایت مرجع شناخته می‌شود یا مطالب خود را از سایت‌های دیگر کپی‌برداری می‌کند؟

آیا این سایت می‌تواند به نیازهای مخاطب پاسخ مناسب دهد یا او را در میانه راه رها می‌کند؟

با توجه به 5 شاخص فوق، به معرفی تعدادی از بهترین سایت‌های ایرانی می‌پردازیم:

سایت ذهن موفق

 بدون شک بهترین سایت روانشناسی موسسه ذهن موفق است که با مجوز از وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند و از این نظر می‌توان به مطالب و مقالات آن استناد کرد. اما آن چه این سایت را متمایز می‌کند تست‌های مختلف روانشناسی و خودشناسی  است که به صورت رایگان در این سایت ارائه شده‌اند و خواننده می‌تواند به راحتی این تست‌ها را انجام دهد و نتایج هر کدام از تست‌ها را به صورت آنلاین ملاحظه کند.

موضوعاتی که در این سایت آموزش داده می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

شخصیت شناسی بر اساس آرکتایپها

آموزش تندخوانی 

ذهن آگاهی و آرامش درون

روابط عاطفی قبل و بعد از ازدواج

هوش کلامی و نفوذ کلام

عزت نفس و اعتماد به نفس

زوج درمانی

مشاوره طلاق، خیانت، ازدواج و...

علاوه بر مقالات مهمی که در سایت ذهن موفق قرار داده شده است، تست‌های خیلی خوبی هم قرار دارد که در زمینه‌های مختلفی از جمله شخصیت‌شناسی، تست ازدواج، تست شغل مناسب و... هستند.

از میان این تست‌ها می توان به تست mbti اشاره کرد. در تست mbti شما می توانید به بررسی شخصیت خود بپردازید. این تست برای مشاوره قبل از ازدواج، شناخت خود و اطرافیان، شناخت ویژگی ها و توانمندی های خود کارآمد است.

در سایت ذهن موفق شما می توانید به صورت رایگان با روانشناسان این موسسه گفتگو کنید و نتیجه تستها و سوالات خود را فورا دریافت کنید.

سایت سازمان روانشناسی وئ مشاوره ایران

این سایت، سایت رسمی سازمان روانشناسی در کشور ایران می باشد. در این سایت مطالب مفید و مقالات و اخباری در حوزه روانشناسی منتشر می شود. همچنین روانشناسانی که خواهان اخذ پروانه اشتغال به کار هستند، باید در این سایت ثبت نام کنند.

شبکه سلامت روان

به طور کلی این سایت، یک شبکه ی تحقیقاتی می‌باشد که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند. 18 مرکز تحقیقاتی در این شبکه مشغول فعالیت‌های تحقیقی می‌باشند و این شبکه قصد کمک به ارائه مقالات علمی و پژوهشی و دانش گسترده در سراسر کشور را دارد.

در این شبکه گسترده سلامت روان، مجموعه‌ای از موسسه‌های مختلفی با هدف تحقیق، آموزش و ارائه خدمات مشغول فعالیت هستند، فعالیت دارند. هدف این شبکه با مجموعه‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی و سازماندهی هدفمند پژوهش‌ها می‌باشد که این برنامه‌ریزی و ساماندهی بر اساس نیاز و اولویت‌های علمی در کشور می‌باشد.

بهترین سایت روانشناسی جهان

سایتهای روانشناسی بیشماری به زبان انگلیسی در حال فعالیت هستند که می توان به تعدادی از سایت‌های مناسب در این زمینه اشاره کرد:

PsychologyToday.COM

در معرفی این سایت آمده است:  Psychology Today به طور خاص روی موضوع مورد پسند همگان کار می کند: در این سایت ما گروهی از روانشناسان شناخته شده، دانشجویان و اساتید دانشگاه، روانپزشکان و نویسندگان را دورهم جمع کرده‌ایم تا با همکاری هم مطالب مفیدی را برای کاربران تولید کنند. این سایت به عنوان یک جریان اصلی برای تماشای اتفاقات جدید در روانشناسی به حساب می آید.

scientificamerican.com

این سایت، یک مجله ی محبوب چندجانبه است که از جنبه هایی مثل روانشناسی، عصب شناسی و دیگر رشته های مرتبط محتوا تولید می کند. این مجله با تحلیل روی مقاله های جدید، سعی می کند نکات اصلی و جذاب مقالات را استخراج کند و در وب سایت قرار دهد.

ResearchDigest.com

فیسبوک این سایت اینگونه توضیح داده است: ” هرروز کاری، حداقل یک مطلب جدید روانشناسی را خلاصه می کنیم. این سایت از سال 2005 توسط جامعه ی روانشناسی بریتانیا منتشر شده است. این سایت سعی دارد نشان دهد که علم روانشناسی جذاب و تحسین برانگیز است و درعین حال نگاه منتقدانه ای نیز به روشهای استفاده شده در مقالات خواهد داشت.”

از جمله سایتهای معروف دیگر روانشناسی موارد زیر هستند:

Mindhacks.com

Psychcentral.com

Positivepsychology.com

با توجه به این که ذائقه فرهنگی خواننده ایرانی بیشتر با سایتهای فارسی زبان هماهنگ است، استفاده از سایتهای روانشناسی ایرانی مثل ذهن موفق توصیه می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha