• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072215659
  • خبرنگار : 71402

سفر وزیر خارجه طالبان به ترکیه

سفر وزیر خارجه طالبان به ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت، هیات طالبان به رهبری وزیر امور خارجه افغانستان امروز (پنجشنبه) در ترکیه با مولود چاووش اوغلو مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه پس از خروج کشورهای غربی به دنبال تسلط طالبان، سفارتخانه خودش را در افغانستان حفظ کرد و از دیگر کشورها خواست تا تعاملات را افزایش دهند. همزمان ترکیه اعلام کرد تنها در صورتی با طالبان همکاری کامل خواهد داشت که آنها یک دولت فراگیرتر تشکیل دهند.

عبدالقادر بلخی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در پیامی توییتری گفت که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه و دیگر مقامات در خصوص کمک‌ها، آوارگان، انتقال هوایی و تجارت در آنکارا به رایزنی می‌پردازند.

منابع دیپلماتیک ترکیه، این مذاکرات هماهنگ‌شده با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه را تایید کردند اما جزئیات بیشتری ندادند. ترکیه برای کمک به عملیاتی کردن فرودگاه کابل و گشایش دوباره آن به روی سفرهای خارجی با قطر همکاری داشت.

روز دوشنبه وزیر خارجه طالبان از جهان خواست تا روابط حسنه برقرار شود، اما خودش از ارائه تعهد در زمینه مسائل انسانی که جزو نگرانی‌های مهم جامعه بین‌المللی است، خودداری کرد. این سفر همچنین یک روز پس از آن انجام می‌شود که چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت که او و وزرایی از دیگر کشورها قصد دارند برای مذاکره با طالبان راهی کابل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۳ ۱۶:۰۱

من به عنوان یک جوان مهاجر اهل افغانستان هستم مدت ۵ سال میشه که از افغانستان دور شدم در رابطه به اینکه گروه جهالت به اسم (طالب) دوباره وارد افغانستان شده متاسفانه افغانستان رو بسوی تاریکی و سیاهی خواهد برد در ضمن اینکه این گروه جاهل یک روز به اسم طالب و روز دیگر به اسم داعش خون هزاران انسان های بی گناه رو میریزند این گروه باعث همه آوارگی به ملت شریف افغانستان شده متاسفانه از لحاظ پیشرفت و ترقی و تحصیلات افغانستان رو به حالت عمود قرار دادند و این شرایط برای هیچ افغان قابل قبول نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۰۴:۲۶

بدون شک عملیات‌های تروریستی اینروزهاباهمکاری ترکیه یعنی ب ب که درپس پرده انجام می شود داعش ترکیه