• جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072315941
  • خبرنگار : 50288

خانوارهای مهاجر چگونه در سرشماری ۱۴۰۰ همدان شمارش می‌شوند؟

خانوارهای مهاجر چگونه در سرشماری ۱۴۰۰ همدان شمارش می‌شوند؟

ایسنا/همدان سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان خبر داد: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان همدان و چهار استان خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی به صورت همزمان از اول آبان ماه آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد یافت.

مهدی صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه اخذ اطلاعات نفوس و مسکن خانوارهایی که به شهرستان همدان مهاجرت کردند توضیح داد: اطلاعات آن دست از خانوارهایی که بیشترین مدت سالجاری را در همدان اقامت داشتند، توسط مأموران آمارگیر ثبت خواهد شد و جزو داده‌های آماری شهرستان همدان قرار می‌گیرند.

وی با بیان به ایکنه فراخوان جذب نیرو برای فرآیند آمارگیری صورت گرفته و افراد واجد صلاحیت انتخاب شدند، افزود: آموزش مدرسینی که وظیفه آموزش مأموران آمارگیر را دارند، آغاز شده و دوره آموزشی مأموران آمارگیر نیز از ۲۴ مهرماه شروع و تا ۲۷ همین ماه ادامه خواهد یافت.

صدوقی با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران انجام می‌شود، افزود: سرشماری عمومی و رسمی نفوس و مسکن در سال  ۱۴۰۵ انجام خواهد شد که در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری ۱۴۰۰ را به صورت آزمایشی در چندین استان، سرشماری آزمایشی را به عنوان پایلوت انجام می‌دهد تا ایرادات، محدودیت‌ها، تنگناها و مشکلات احتمالی را برای سرشماری عمومی و رسمی بعدی برطرف کند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تاکید بر اینکه مأموران آمارگیری به صورت حضوری به درب منازل خانوارها مراجعه و اطلاعات نفوس و مسکن آن‌ها را اخذ می‌کنند، بیان کرد: فرآیند آمارگیری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد. اطلاعات خانوارها در تبلت بارگذاری می‌شود و این اطلاعات در پایان هر روز از زمان شروع فرآیند آمارگیری بر روی سامانه مرکز آمار ایران قرار می‌گیرد تا روند اجرایی سرشماری به صورت متمرکز توسط مرکز آمار ایران مورد رصد قرار بگیرد.

وی گرفتن اطلاعاتی از قبیل سن، جنس، میزان تحصیلات، شغل، اطلاعات مسکن و نوع مالکیت خانوار را از اهداف سرشماری آزمایشی ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: جامعه هدف این سرشماری تنها خانوارهای ساکن در شهرستان همدان اعم از روستایی و شهری است. لازم به ذکر است تمامی فرآیند سرشماری سال ۱۴۰۰ شهرستان همدان زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان انجام می‌شود و تمامی امکانات مورد نیاز جهت فرآیند سرشماری تدارک دیده شده تا این سرشماری با دقت لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۷ ۰۰:۳۵

سلام سر شماری نفوس مسکن سال ۱۴۰۰ از کی شروع میشه