• جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072316054
  • خبرنگار : 71415

برنامه ریزی دیپلمات‌های ارشد آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای برگزاری نشست درباره کره شمالی

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، ژاپن،‌ آمریکا و کره جنوبی برگزاری نشستی میان مقام‌های ارشد مسئول خود در حوزه کره شمالی را در شهر واشنگتن طی چند روز آینده در نظر دارند؛ نشستی که برای نخستین بار از سوی این مقامات از زمان تغییر نخست وزیر ژاپن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری کیودو، انتظار می‌رود این نشست همکاری سه جانبه این سه کشور را به نمایش بگذارد در حالی که کره شمالی زنگ خطر را در منطقه با شلیک آزمایشی اخیر موشک‌های بالستیک کوتاه برد و آنچه یک موشک جدید مافوق صوت خوانده ادامه می‌دهد.

منابع گفتند که قرار است این نشست با شرکت تاکهیرو فوناکوشی، رئیس دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا برای کره شمالی و نوه کیو دوک، نماینده ویژه کره جنوبی برای امور صلح و امنیت شبه جزیره کره برگزار شود.

این سه مقام آخرین بار در ۱۴ سپتامبر نشستی را در توکیو برگزار کردند.

چند روز پیش پارلمان ژاپن فومیو کیشیدا را به عنوان نخست وزیر جدید برگزیده و جانشین یوشیهیده سوگا در این سمت کرد.

بر اساس این گزارش، سه مقام مذکور احتمالا در نشست خود در پایتخت آمریکا، نگرانی‌هایشان در مورد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ را به اشتراک گذاشته و بر لزوم پیگیری خلع سلاح هسته‌ای آن تاکید می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که باید پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را که ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستند "بسیار جدی گرفت" چرا که "دورنماهای بزرگتری برای بی ثباتی و ناامنی ایجاد می کنند".

ژاپن به نوبه خود به کره شمالی از بابت آزمایشات تسلیحاتی‌اش اعتراض کرده است.

اخیرا وزیر خارجه کره جنوبی گفت زمان مناسبی است تا تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف جلب نظر پیونگ یانگ به میز مذاکره تخفیف داده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha