• جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400072316112

امام جمعه گرگان:

همه دولت‌ها باید حادثه تروریستی نمازجمعه افغانستان را محکوم کنند

همه دولت‌ها باید حادثه تروریستی نمازجمعه افغانستان را محکوم کنند

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان وی با اشاره به حادثه تروریستی نماز جمعه خان آباد افغانستان توسط داعش، گفت: همه دولت‌ها باید فاجعه ای که در افغانستان رخ داده را محکوم کنند و علیه این قضیه جبهه بگیرند؛ طالبان هم نباید اجازه دهد این گروه ضدبشری و شیطانی، در کشورشان اوج بگیرد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: روز جمعه هفته گذشته عامل انتحاری داعش در مسجد خان آباد در حالی که مردم مشغول خواندن نماز جمعه بودند، خود را منفجر کرد و بیش از ۱۰۰ تن از نمازگزاران به شهادت رسیده و عده زیادی نیز مجروح شدند.

وی افزود: این اقدام نباید کار طالبان باشد زیرا آنها خود را در راس قدرت می‌بینند و یکی از وظایف مهم آنها، ایجاد امنیت است. کسی که خود را مدعی برقراری امنیت می‌داند نمی‌آید چنین کاری کند تا همین اول کار خودش را مقابل همه جهانیان ملکوک کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: این اقدام همچنین کار کشورهای همسایه هم نمی‌تواند باشد زیرا آنها نمی خواهند افغانستان دچار هرج و مرج باشد؛ اگر ناامنی در این کشور ایجاد شود برای آنها نیز مشکل‌ساز خواهد شد.

نورمفیدی گفت: در واقع این آمریکایی‌ها هستند که از ناامنی داخل افغانستان سود می‌برند. آنها ظاهراً بعد از ۲۰ سال از افغانستان فرار کرده‌اند اما ول کن آن نیستند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه گروه های مانند داعش، گروه‌های مزدور و نیابتی هستند، تصریح کرد: اگر این گروه ادعای مسلمانی می‌کند چرا به دفاع از مردم مظلوم مسلمان فلسطین، یک گلوله در داخل اسرائیل نمی گذارند. گروه داعش هر کجا که توطئه‌ آمریکایی و عوامل آنها در منطقه است، حضور پیدا می‌کند.

نورمفیدی به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و نظم در جامعه در همه جا حضور دارد و در این راه، شهدای بسیاری را هم نثار کرده‌اند. امیدوارم خداوند به عوامل این نیرو، قدرت و اخلاص عمل بیشتر در راه خدمت به مردم بدهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha