• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400072416291
  • خبرنگار : 71214

کاهش دو ساعته فاصله اصفهان-شیراز با افتتاح آزادراه ۷۰۰۰ میلیاردی

کاهش دو ساعته فاصله اصفهان-شیراز با افتتاح آزادراه ۷۰۰۰ میلیاردی
این عکس تزئینی است

آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان یکی از ابرپروژه‌های راه‌سازی در کشور که حدود دو ساعت زمان سفر بین این دو استان را کاهش می‌دهد در مراحل پایانی قرار داشته تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، آزادراه اصفهان شیراز که هفته گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت تا کنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس وعده‌های مسئولان این وزارتخانه تا پایان امسال یا نهایتا اوایل ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که می‌تواند ۱۳۰ کیلومتر میسر تردد و حدود دو ساعت از زمان تردد بیت استان‌های اصفهان و شیراز را کوتاه‌تر کند.

رستم قاسمی –وزیر راه و شهرسازی- در بازدید هفته گذشته خود از این آزادراه اظهار کرد: طول مسیر تا قطعه  ششم۲۱۰ کیلومتر است که  ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه ۷ نیز بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طبق تفاهمی که  هفته گذشته با وزارت دفاع داشتیم، در سرمایه‌گذاری مشترک دو وزارتخانه  بتوانیم احداث قطعه هفت را هم سرعت دهیم.

وی افزود: بخشی از احداث قطعه ۸ این آزادراه را شهرداری شیراز  و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. در تلاش هستیم احداث این آزادراه را  سرعت دهیم که بتوانیم آن را که جزو طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور است، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- نیز در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم به گونه‌ای که مرحله نخست در چند ماه آینده یا حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده که طول آن ۲۱۲ کیلومتر بوده و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند. در بازدیدی که توسط وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد، توافق شد که  عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم. به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این بخش‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

خادمی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد. امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران، به خصوص استان فارس و استان‌های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند.  

در واقع این آزادراه قرار است اصفهان را در هشت فاز به بوشهر وصل کند که به نظر می‌رسد قطعات ۷ و ۸ این آزادراه یعنی آزادراه شیراز-بوشهر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد اما آزادراه اصفهان-شیراز اگر وزارت راه و شهرسازی مانند سال‌های گذشته بد قولی نکند تا پایان امسال یا نهایتا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۰۹:۱۳

عالیه ایوالله

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۰۹:۲۸

الان سالهاست همه قول میدن ولی ما چیزی ندیدیم بعضی از وقتها اینقدر روی پروژه کم کار میکنند ادم فکر میکنه دارن بازی بازی میکنن مثل بچها اخه طرحی که سودش برای دولت و مردم اینقدر زیاده چرا اینقدر کند داره انجام میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۰:۰۷

تایید میکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۰:۳۵

ای خداااا . پول این مملکت مال خوزستان و خوشیش واسه از ما بهتران . افسوس به حال مردم خوزستان که هنوزز ۷۰ درصد راههای مواسلاتیشون به شهرهای همجوار خودشون در بدترررین وضعیت ممکن قرار دارن . الان حدود ۵ سالههه حدود ۱۵ کیلومتر از جاده بهبهان به گچساران سالیانه چندصد کشته میده و با وجود زیر سازیهای تمام شده هیچکس واسش مهم نیست و از اونطرف هم جاده بهبهان به رامهرمز !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۱۱:۰۱

دوست عزیز استان فارس خودش بزگترین ذخیره منابع گازی کشور رو داره و حقشه که براش خرج بشه.این که میگی از مابهترون یکم زشته نه از جیب تو خوزستانی خرج میشه نه از جیب یه تهرونی بلکه منابع خود استان فارس هست.و خواهشا جو پراکنی نکن.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۱:۰۷

سلام انقدرکه حرف میزنیدکارکنیددرمدت۱۱سال میشد۲قاره رابهم وصل کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۲:۲۹

احسنت، خدا قوت، عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۱:۳۳

دقیقا این ابر پروژه راهسازی نیست این اَبر پروژه نابودی محيط زيست هست که جنگل های زاگرس جنوبی را نابود میکنه در این کار ماشالله همگی مصمم و رو به جلو هستند و فکر می‌کنم تا سال های بعدی چیزی به نام محیط زیست در استان های فارس، بوشهر نداریم بابت کار های غلط محيط زيستی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۲:۴۴

بااین پروژه علاوه بر تخریب محیط زیست و قطع هزاران درخت بلوط شهرهای مرودشت و سعادت شهر و آباده و اقلید نابود می شوند ....

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۳:۴۲

جناب وزیر بجای این کارها لطفا خطوط جدا کننده لاینهای جاده را بارنگ جدا کنید و ترمیم کنید.رانندگی در شب واقعا ترسناک شده همه ی خطوط پاک شدن در جاده ها

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۴:۰۴

من جاده جدیدی که زدندهفته قبل دیدم خیلیم عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۴:۱۸

آفرین بودجه مملکت رو فقط به مرکز اختصاص بدید ،بیچاره بلوچستان ،آذربایجان ،خوزستان هی دم از ایران نزنید ایرانی وجود نداره ققط مناطق فارس نشین هست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۱:۴۸

والا همچنین نیس برو شهرهای شمالی واذربایحان ببین بعد قضاوت کن.استان فارس تمام جاده خاش داغونم.اینم بیست ساله هدفم اتصال شمال به جنوبه.ایتقدر فارس فارس نکنید.ثروت دست چند درصده از همه اقوام این چند درصد هستن.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۴:۴۱

معمئلا میگن آزادراه..کیلومتری نمیگن آزادراه...تومنی !!! فعلا که هرچیه کار شش ماه تا الان دوازده سال شده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۵:۰۶

ای کاش تو این جادهای با این مبالغ هزینه شده ما شینهای با کیفیت تردد میکرد تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم ای کاش در ماشین سازی ایران را می بستند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۰۱

قطعه ۷ و ۸ هنوز دست نخورده هست، بعد اینکه مسیر از سمت شیراز به اصفهان به خاطر سربالایی زیادی که داره مصرف سوخت کامیونها رو دوبرابر میکنه ، و تقریبا ۱۵۰ کیلومتر این مسیر در زمستان در منطقه یخبندان قرار گرفته ، که قطعا مرگ و میر هم دوبرابر میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۰:۳۴

جنگل کجا بود ؟شیراز تا اصفهان همش بیابونه .کجایی هستی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۰۳

یعنی دوساعت اینقد ارزش داشت که اینهمه جنگل رو نابود کنن و درختان رو قطع کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۱۷

خداخیربدهد بکسانیکه برای خلق خدا کار می‌کنند عبادت بجز خدمت خلق نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۲۲

بنده بعنوان یک نیروی تخصصی در همین پروژه به شما ثابت میکنم که. مقدار 60 درصد از کل این مبلغ.. کاملأ دور ریخته شده هیچ جمع اموالی و مدیریتی در هزینه های این بزرگ را نیست کافیه یک حساب دو دوتا چهارتا انجام بدید با مقایسه با کشور چین کافیه یک نگاه دقیق و تخصص به این پروژه انداخت.. با توجه به حضور فیزیکی خودم در طول مسیر ثابت خواهم کرد که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در این 8 سال گذشته داشته است.. پول های مردم بیچاره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۱

با پیشرفت 30 درصد فیزیکی الان.. تا 3 سال دیگه این پروژه ادامه و روزانه میلیار ها تومان پول مردم را در این پروژه بی حساب و کتاب و جمع اموال.. دارن هزینه می‌کنند بدون هیچ مدیریتی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۳

فقط خدا میدونه سود این پروژه همونی ک میگن هس یا مثل همیشه دستای پنهان در کاره، آخه دو ساعت کاهش زمان، این همه خسارت ب محیط زیست کدوم عقل سلیمی میپذیره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۴:۱۰

فقط جنگل و نابود کردن یه مناطق بکر داشتیم که این هم نابود کردن بیش از ملیون ها درخت نابود کردن و مابقی هم بعد از افتتاح کردن نابود میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۷:۰۶

در این مدت انسان چندین مرتبه به کره ی ماه میره وبر می گرد ما هنوز موندیم اول راه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۱۴:۰۵

اولین بار میگفتن تو سه سال بهره برداری میشه بعد گفتن تا آخر سال نود و شش و همینجور رفت و رفت حالا میگن آخر امسال... اما من یقین دارم تا سال 1405 شاید به بهره برداری برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۱۸:۰۰

سلام جادها خوبن زیاد شن و راه‌ها کوتاه ورودی و خروجی شهرها و حتی مراکز استانها کاها کم عرض کم نور و دارای تقاطع خطرناک هستن توره به اراک توره به ملایر و اراک به فرمهین و آهنگران به کمیجان و بعد ساروق جاده بسمت خنداب و ملایر به خنداب غیر جاده اصلی به اراک و جاده‌های روستایی کم عرض خطرناکم هستن نورشونم کمه با تکنولوژی‌های روز میشه پرنور باشن خورشیدی و جاده آراسته بروجرد و ازنا خوبه هم جاده عریض استاندار و خوب بشن و توسعه پیدا کنن از ی جا به همه جا نه فقط جاهای بخصوص همه جا کشور درآمدشون توخودشون خرج شه