• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400072416428

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

عمده استفاده غیرمجاز آب در گلستان به‌وسیله حفر چاه است

عمده استفاده غیرمجاز آب در گلستان به‌وسیله حفر چاه است

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: عمده استفاده غیرمجاز از منابع آب به‌وسیله حفر چاه است و در بخش آب سطحی و سدهای استان نیز گاهی استفاده‌های غیرمجازی صورت می‌گیرد.

سیدمحسن حسینی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گلستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: منابع آب در استان محدود است و سرانه آبی یک گلستانی از سرانه یک ایرانی کمتر است و روزبه‌روز این عدم تعادل به نفع کسری جلو می‌رود.

وی افزود: از سال گذشته تلاش کردیم در بخش آموزش‌های همگانی عمومی منابع آب در استان چه در بخش بزرگسالان و چه کودکان، اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم در آینده نزدیک نتایج آن را مشاهده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: تمام تلاش ما این است با همه روش‌ها اعم از آموزشی، فرهنگی، حاکمیتی، بازدارنده و سلبی تعادل را بین تولید و مصرف پیدا کنیم و در این زمینه زحمت زیادی به عزیزان نیروی انتظامی می‌دهیم و از شما هم به عنوان شهروند و هم مجموعه حاکمیتی قدردانی داریم.

حسینی تصریح کرد: در بخش مجاری آبی استان نیز ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که ۳ هزار کیلومتر بستر و سه هزار کیلومتر حریم راست و سه هزار کیلومتر حریم چپ آن در معرض خطر تصرف است و همچنین ۶۵۰ کیلومتر رودخانه‌ها داخل شهرها و روستاهاست و بیشتر در معرض خطر است و همچنین سازه‌های تقاطعی مثل پل‌هایی که غیراستاندارد گاهی بر روی این مجاری آبی ساخته می‌شود و در مواقع سیل باعث بروز مشکل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه قوانین لازم است اما کافی نیست، گفت: مردم دنبال عرف و حکومت‌ها دنبال قانون هستند. تنها راه این است عرف را به قانون نزدیک کنیم و اینکه قانون به صلاح مردم است و اینکه مردم به چه نحوی این قانون را رعایت کنند بستگی به شناخت و درک آن‌ها از موضوع دارد.

سردار سعید دادگر_ فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این دیدار اظهار کرد: ما به مباحث امنیتی اهتمام داریم و در پلیس‌های مختلف سرافراز به خدمت در مأموریت‌های شبانه‌روزی و حساس و پیچیده هستیم.

وی با بیان اینکه مسئله امنیت امروزه به یک چالش برای کشورها تبدیل شده است، گفت: امروز برند امنیت به برکت خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی برند جمهوری اسلامی است و نقش نیروی انتظامی در این زمینه نقش مهم ولی پنهانی است.

دادگر با بیان اینکه موضوع آب و امنیت با هم گره خورده است، گفت: در سال جاری که با موضوع تنش‌های آبی مواجه بودیم کارها و اقدامات دلسوزانه و هوشمندی در استان شکل گرفت که نشان از مدیریت و عقلانیت حضرت‌عالی و مجموعه آب استان دارد و در ادامه نیز آماده همکاری مضاعف با شرکت آب منطقه‌ای هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha