• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400072416657
  • خبرنگار : 71614

تشریح مراحل عملی آزمون آتش نشانی تهران

تشریح مراحل عملی آزمون آتش نشانی تهران
عکس آرشیوی است

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران مراحل عملی آزمون استخدامی آتش نشانی تهران را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری بخش عملی آزمون استخدامی آتش نشانی تهران که بر اساس اعلام این سازمان از ٢۶ مهرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این آزمون طی چند روز برگزار شود که زمان برگزاری آزمون برای هر داوطلب در کارت ورود به جلسه هر شخص درج شده است.


ملکی با بیان اینکه این آزمون طی شش مرحله برگزار می شود، اظهار کرد: بخش عملی آزمون استخدامی آتش نشانی تهران از شش مرحله تشکیل شده است که انعطاف پذیری، قدرت پنجه دست، پلانک ثابت، بارفیکس، آزمون حرکات ترکیبی و دو ١۶٠٠ متر از جمله آن هستند. 

وی ادامه داد: طی آزمون اول که انعطاف پذیری است، شرکت کننده کنار دیوار عمود و با پاهای کاملا صاف و کشیده نشسته و پنجه پاهایش به سمت بالا قرار می گیرد. شرکت کننده دست هایش را به سمت جلو کشیده و تا حد امکان پنجه دست خود را از پنجه پایش عبور می دهد. این میزان روی تخته خط کشی مندرج محاسبه خواهد شد. 

ملکی در خصوص آزمون دوم نیز گفت: شرکت کننده دستگاهی را در دست گرفته به طوری که دست به صورت کشیده در کنار بدن قرار گیرد. سپس دستگیره دستگاه را فشار می دهد. این آزمون دو بار برای هر دست اجرا خواهد شد و بهترین رکورد ثبت شده هر شخص محسابه می شود. 

وی با بیان اینکه آزمون سوم حرکت پلانک و چهارم حرکت بارفیکس خواهد بود گفت: طی این دو حرکت نیز رکورد افراد شرکت کننده ثبت خواهد شد. 

ملکی افزود: آزمون پنجم نیز حرکات ترکیبی است که حمل گالن های ٢٠ کیلوگرمی، کشیدن سورتمه، هل دادن سورتمه و برگرداندن سورتمه از جمله آن است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در خصوص آخرین مرحله آزمون استخدامی آتش نشانی تهران نیز گفت: دو ١۶٠٠ متر یکی دیگر از مراحل این آزمون است که رکورد هر کدام از شرکت کنندگان به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

ملکی در پایان گفت: بر اساس امتیازی که هر کدام از شرکت کنندگان در این آزمون ها به دست می آورند در نهایت ١٠٠ آقا و ١۶ خانم از میان شرکت کنندگان پذیرفته می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha