• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072416840
  • خبرنگار : 71496

ضمن آمادگی برای تبادل اسرا

القسام: اسرای اسرائیلی تنها وقتی آزاد می شوند که اسرای ما نور را ببینند

القسام: اسرای اسرائیلی تنها  وقتی آزاد می شوند که اسرای ما نور را ببینند

یکی از رهبران جنبش حماس با تاکید بر آمادگی این جنبش برای تبادل اسرا در صورت پایبندی اسرائیل به تعهداتش گفت: اسرای اسرائیلی تنها پس از آنکه اسرای آزادی ما نور ا ببینند، آنها هم نور را خواهند دید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، خلیل الحیه، یکی از رهبران جنبش حماس و رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای الاقصی نسبت به رفتار سادیستی اشغالگران در حق اسرا و برخورد آنها با اعتصاب‌کنندگان غذا هشدار داد و گفت: ما همزمان با سالگرد دهم قرارداد تبادل اسرا به اسرایمان می‌گوییم که ما با شما هستیم و هرگز شما را در مقابله با رفتارهای اشغالگران در نقض حقوقتان تنها نخواهیم گذاشت.

الحیه درباره دیدارهای قاهره اظهار کرد: چندین پرونده را مورد بررسی قرار دادیم که مهمترین آنها چگونگی تقویت روابط با برادران مصری، مساله محاصره و بازسازی و پرونده اسرا در کنار تخلفات اسرائیل بودند.  

این رهبر حماس با اشاره به روابط پیشرفته‌ای که میان کشورهای منطقه با هدف از بین بردن اختلاف‌نظرها میان آنها در جریان هستند، به وجود همگرایی میان آنها و مصری‌ها در این دیدارها اشاره کرد.

او درباره آتش‌بس نیز گفت: در مورد یک آتش‌بس بلند مدت حق ما پایان اشغالگری است و اگر هرگونه تخفیفی در اینجا و یا آنجا وجود داشته باشد، این مقاومت است که آن را مدیریت می‌کند و البته آتش‌بس در مسیر مقاومت همه جانبه همراه با آن التزاماتی دارد و هرگز آتش‌بس رایگانی وجود نخواهد داشت.

الحیه در ادامه تاکید کرد: اگر (رژیم) اشغالگر به تعهدات خود پایبند نباشند، وضعیت در هر زمانی وخیم خواهد شد.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در صفحه کاربری خود تصویر چهار اسیر اسرائیلی که در بازداشت دارد، به اشتراک گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha