• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072417076
  • خبرنگار : 71145

توضیح مقتدی صدر درباره تعامل دولت جریان متبوعش در عراق با آمریکا

توضیح مقتدی صدر درباره تعامل دولت جریان متبوعش در عراق با آمریکا

رهبر جریان صدر هفت نکته برای خروج عراق از "سرسپردگی و وابستگی به هر کسی" را مطرح کرد و در عین حال اطمینان داد، تعامل با آمریکا در صورت تحویل گرفتن دولت آینده در سطح تعامل "دولت با دولت" خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای تاکید کرد:‌ شاید مهمترین چیزی که جهان از تحویل گرفتن پست نخست‌وزیری از سوی جریان صدر انتظار دارد موضع ما در قبال آمریکا یا اشغالگران است.

او افزود: می‌گویم ما برخی نکات مهم داریم تا عراق را از وابستگی به هر کسی خارج کند که بدین شرح هستند: با آمریکا مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌ها و مداخلاتش در عراق خواهیم داشت.

اول: تعامل با دولت عراق به لحاظ دیپلماتیک و در تمام زمینه‌ها خواهد بود به این معنا که تعامل یک دولت با دولتی با حاکمیت کامل.

دوم: مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌های نظامی آمریکا، هواپیماها، برج‌ها و مداخلاتش در عراق.

سوم: انقلاب‌های مردمی و تمام نمونه‌های آن امری داخلی است و این مساله به هیچ کس ارتباطی ندارد. صدر درباره روابط با آمریکا بر آن تأکید کرده این است که تظاهرات و خیزش ملت عراق مساله‌ای داخلی و ملی است و هیچ ربطی به آمریکا ندارد و باید خالی از هرگونه تأثیر خارجی باشد.

چهارم: دور کردن زمین، هوا، دریا و ملت عراق از هر گونه درگیری‌های منطقه‌ای... هرگز اجازه غیر آن را از سوی هیچ کسی نمی‌دهیم.

پنجم: ما عراقی‌ها نه شرقی و نه غربی خواهان زندگی در صلح هستیم و هر کسی که با آن مخالف است پاسخی مناسبی برایش داریم.

ششم: اگر نکاتی که ذکر کردیم محقق شد با آمریکا تعامل اقتصادی یا تعامل در سطوح دیگر تعامل خواهیم داشت، در غیر این صورت تن به فشارها و وابستگی‌ نمی‌دهیم.

هفتم: در صورت عدم تحقق مسائلی که گفتیم این یعنی آمریکا کشور دشمن عراق است و نمی‌خواهد عراق استقلال، حاکمیت و ثبات داشته باشد... در این صورت عراق و اشغالگران متخاصم هرگز سازش نخواهند داشت.

صدر بیانیه خود را با تعبیر «مقتدی صدر مقاوم» پایان داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۲:۲۶

هیچ سرنوشتی برای عراق وجود ندارد. دولت تقلب رای انتخاباتی. جعل دولت را رد کرد مقتدی صدر وظیفه را تکذیب کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۲:۲۸

مقتده صدر همدست در تقلب در انتخابات و دروغگو است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۵:۵۴

امیدواریم اقای صدر هر کاری در عراق می کنه بکنه ولی گول حیله های حکومت فوق شیطانی امریکا را نخوره که دوستی با این شیطان مجسم هرگز پایان خوشی نداشته و ندارد .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۹:۵۹

سلام حرف حساب بدامدن ندارد