• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400072417107
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

نماد اعتماد الکترونیکی برای 2719 کسب و کار آنلاین در آذربایجان شرقی صادر شد

 نماد اعتماد الکترونیکی برای 2719 کسب و کار آنلاین در آذربایجان شرقی صادر شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: یکی از عوامل مهم توسعه تـجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است که برای ۲ هزار و ۷۱۹ کسب و کار آنلاین در استان نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد) صادر شده است.

محمد فرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد .

وی ادامه داد: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌ سایت‌های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه است.

فرزاد اهمیت کسب و کارهای آنلاین را برای توسعه جوامع و اشتغال پایدار در سطح جوامع امروزی را غیرقابل انکار دانست و گفت: مشاغل مختلف آذربایجان شرقی برای فعالیت در حوزه کسب و کارهای آنلاین استقبال خوبی دارند.


وی افزود: در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مکرر مراکز تجاری و بازرگانی می‌شود، فروشگاه‌های اینترنتی مهم ترین بستر برای رفع نیازهای تجاری طیف زیادی از جامعه است و از این رو ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن نماد اعتماد، مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند.


فرزاد تاکید کرد: برای تشویق مردم به استفاده از تراکنش ها و خرید های اینترنتی و حمایت از کسب و کارهای آنلاین علاوه بر ایجاد بستر کافی و مناسب باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha