• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400072517281
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استقبال کم فارسانی‌ها از واکسن/ پوشش ۴۵ درصدی دو دوز واکسن در چهارمحال و بختیاری

استقبال کم فارسانی‌ها از واکسن/ پوشش ۴۵ درصدی دو دوز واکسن در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در بین شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری فارسان کمترین میزان پوشش واکسیسناسیون را دارد، در پیک‌های قبلی میزان درگیری در این شهرستان بالا بود و در پیک پنجم مجبور به احداث بیمارستان صحرایی شدیم.

سید راشد جزایری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین گزارش ستاد ملی کرونا از وضعیت شیوع کرونا در استان‌های کشور، اظهار کرد: تمامی استان‌ها از قله پیک پنجم عبور کرده‌اند، اما در هفت استان کشور شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم، خوشبختانه چهارمحال و بختیاری جزو این استان‌ها نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: روند نزولی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری متوقف شده است و این مسئله یک زنگ خطر جدی برای ورود به پیک ششم کرونا محسوب می‌شود، متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و بالتبع آن در این استان به ۴۶ درصد رسیده است، ساده‌انگاری کرونا در این شرایط خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج نوع واکسن در چهارمحال و بختیاری موجود است، بیان کرد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون در استان مطلوب است، در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دوز اول به بالای ۷۵ و پوشش کامل واکسیناسیون به ۴۵ درصد رسید.

جزایری ادامه داد: متاسفانه در بین شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری فارسان کمترین میزان پوشش واکسیسناسیون را دارد، در پیک‌های قبلی میزان درگیری در این شهرستان بالا بود و در پیک پنجم مجبور به احداث بیمارستان صحرایی شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۳۰ درصد اصناف برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، گفت: از ابتدای آبان‌ماه به اصنافی که واکسن تزریق نکرده‌اند، خدمات ارائه نمی‌شود، در یک هفته باقی‌مانده این افراد برای تزریق واکسن اقدام کنند تا در پیک ششم میزان ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha