• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072517391
  • منبع : نمایندگی مرکزی

۲۶ واحد صنایع خلاق به پارک علم و فناوری استان‌ مرکزی اضافه شدند

۲۶ واحد صنایع خلاق به پارک علم و فناوری استان‌ مرکزی اضافه شدند

ایسنا/مرکزی رئیس پارک فناوری استان‌مرکزی گفت: با احداث دپارتمان صنایع خلاق در یک سال و نیم گذشته حدود ۲۶ واحد خلاق به  پارک فناوری استان مرکزی اضافه شدند که این تعداد امری مثال‌زدنی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان‌ مرکزی گفت: با احداث دپارتمان صنایع خلاق در یک سال و نیم پیش حدود ۲۶ واحد خلاق به  پارک علم و فناوری استان اضافه شدند که امری مثال‌زدنی است.

محمد رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: درحال حاضر  ۲۰۰ واحد فناور، ۲۳ شرکت دانش بنیان و ۲۶ شرکت خلاق در پارک فناوری استان مرکزی در حال فعالیت هستند. واحدهای خلاق در حوزه صنایع دستی و فناوری‌های مربوط به امور فرهنگی فعالیت می‌کنند و برون‌داد این شرکت‌ها با شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مفاهیم تجاری سازی و نوآوری مد نظر آنها نسبت به سایر شرکت‌ها متفاوت است. خوشبختانه به‌ تازگی معاونت علمی ریاست جمهوری به این شرکت‌ها نشان خلاق اعطا می‌کند.

وی ادامه‌ داد: تمامی واحدهایی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند موظف به رشد و ارائه ایده استارت‌آپی هستند،  لذا به تعداد واحدهای فناور حدود ۲۰۰ استارت‌آپ نیز در این پارک تشکیل شده‌ است.

رفیعی بیان ‌کرد: خدمات پارک به این واحدها ارائه مشاوره، منتوری و مشاوره راهبردی این شرکت‌ها برای شبکه‌سازی فروش محصولاتشان و ارائه خدمات کوچینگ است. آموزش این واحدها از جمله مهمترین خدمات ماست. این آموزش‌ها مبتنی بر ارائه خدمات نوین است زیرا ارائه خدمات به سبک بیزینس سنتی در زمان حال پاسخگوی نیاز مخاطبین نیست و لازم‌است این شرکت‌ها پوسته سنتی خود را بشکنند. این آموزش‌ها توسط اساتید برتر دانشگاه‌ تهران و شریف و معاونت علمی ریاست‌جمهوری به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: ارائه تسهیلات مالی از ۲۰۰ میلیون تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از خدمات دیگر این پارک برای کمک به این شرکت‌هاست. البته آنها می‌توانند از خدمات صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری کارافرین که در پارک علم و فناوری مستقر است، استفاده کرده و تسهیلات کاملتری دریافت کنند.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha