• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400072517400
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون بازرسی سازمان صمت مطرح کرد

با چه نوع قیمت نامتعارفی برخورد می‌شود؟

با چه نوع قیمت نامتعارفی برخورد می‌شود؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در صورتیکه فروشندگان کالاهای مختلف بدون در نظر گرفتن قیمت متعارف محصول خود را قیمت‌گذاری کنند و این محصول را در واحدهای صنفی عرضه کنند با این افراد برخورد صورت می‌گیرد، اما زمانیکه فروشنده در باغ یا منزل شخصی خود اقدام به‌فروش محصولات می‌کند، سازمان صمت اجازه ورود ندارد.

غلامرضا قائدامینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه نظارت بر قیمت کالاهای موجود در بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قیمت‌گذاری تمامی کالاها و خدمات بر اساس سه دستورالعمل انجام می‌شود، گروه اول قیمت‌های مصوب هیات دولت و دستگاه‌های اجرایی هر استان است، دومین گروه نیز قیمت‌های ارشادی هستند که با درصد سودی که سازمان حمایت مشخص می‌کند و بر اساس فاکتور خرید و فروش بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شوند، همچنین قیمت‌های متعارف نیز وجود دارند.

معاون بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: برخی محصولات توسط خود تولیدکنندگان به‌صورت مستقیم به فروش می‌رسند که در این‌گونه فروش، قیمت‌گذاری کالا براساس قیمت‌های متعارف انجام می‌شود و باید قیمت عرف توسط فروشنده رعایت شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه فروشندگان کالاهای مختلف بدون در نظر گرفتن قیمت متعارف و سه اصل قیمت‌گذاری بیان شده محصول خود را قیمت‌گذاری کنند و این محصول را در واحدهای صنفی عرضه کنند با این افراد برخورد صورت می‌گیرد، اما در صورتیکه فروش کالا خارج از واحدهای صنفی انجام شود، باید از طریق محاکم عمومی پیگیری صورت بگیرد.

قائدامینی عنوان کرد: بنابراین تمامی تلاش برای ورود و برخورد با قیمت‌های نامتعارف انجام می‌شود، اما زمانیکه فروشنده در باغ یا منزل شخصی خود اقدام به‌فروش محصولات می‌کند، سازمان صمت اجازه ورود ندارد، البته در صورتیکه افراد مقابل باغ خود اقدام به فروش کالا با قیمت نامتعارف کنند و امکان دسترسی به اطلاعات شناسنامه‌ای این شخص برای بازرسان وجود داشته باشد، برخورد لازم انجام می‌شود، اما بدون اطلاعات امکان برخورد وجود ندارد و به همین دلیل بیان می‌شود برخورد با این افراد در حیطه وظایف محاکم عمومی است.

معاون بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: قانون نظام صنفی مصوبه مجلس شورای اسلامی است، همچنین قانون تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی وجود دارد و قانون نظام صنفی برای رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی و افراد دارای پروانه کسب بوده، قانون تعزیرات حکومتی نیز مشمول سایر دستگاه‌ها و افراد می‌شود که دارای پروانه نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha