• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072517565
  • خبرنگار : 50163

با کمک خیرین؛

هیدج صاحب مرکز توان‌بخشی می‌شود

هیدج صاحب مرکز توان‌بخشی می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مرکز توانبخشی هلال‌احمر در هیدج با کمک خیرین و مردم نیکوکار این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

 سیدقاسم موسوی ظهر امروز (۲۵ مهرماه) در جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار هیدج، با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز توان‌بخشی یکی از خواسته‌های هلال‌احمر استان است و شهرهایی که این مرکز را نداشته باشند، طبق اساس‌نامه جمعیت هلال‌ااحمر می‌توانند نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنند، اظهار کرد: به دلیل هزینه‌بر بودن در بخش فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی به این حوزه ورود پیدا نمی‌کند و بهزیستی نیز این مهم را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

وی با یادآوری اینکه هلال‌احمر تنها سازمان دولتی و عمومی است که خدمات را در مرکز توان‌بخشی طبق اساس‌نامه جمعیت ارائه می‌دهد که در همین راستا در شهرهای فاقد مراکز توان‌بخشی که خیرین پای کار باشند راه‌اندازی این مرکز را در اولویت قرار خواهیم داد، افزود: می‌توانیم با کمک خیرین هیدج، نخستین مرکز توان‌بخشی خیرساز استان را در این شهر راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح این مطلب که جمعیت هلال‌احمر استان در زمان حاضر وضع مالی مناسبی ندارد چنانچه مکان فیزیوتراپی همراه با تجهیزات آماده شود، مجوز راه‌اندازی را از هلال‌احمر مرکز اخذ خواهیم کرد، گفت: نیروهای کارشناس فیرپوتراپی را از فارغ‌التحصیلان در بهمن ماه یا اردیبهشت جذب خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه ارتباط خیرین هیدج با جمعیت هلال‌احمر را به فال نیک می‌گیریم، چراکه خروجی این همکاری منجر به ارائه خدمات به شهروندان این شهر می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت مشکلات جسمی – حرکتی در جامعه نیز زیاد شده است و خوشبختانه ارتقای آگاهی مردم نیازمند افزایش خدمات تخصصی است.

این مسئول با بیان اینکه این مهم فرصت مناسبی برای جمعیت هلال‌احمر ایجاد می‌کند و موظف هستیم طبق اساس‌نامه خدمات توانبخشی را در بخش‌های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، آرتز و پروتز توسعه و ارتقا دهیم، تاکید کرد: در حال حاضر توان‌بخشی زنجان به لحاظ قدمت و کیفیت ارائه خدمات یکی از مراکز برتر کشور به شمار می‌رود.

وی رسالت اصلی هلال‌احمر را آموزش بیان کرد و با یادآوری اینکه می‌توانیم پروژه‌های شهر آماده را در هیدج با کمک شهرداری انجام و این منطقه را به عنوان اولین شهر آماده ایران مطرح کنیم، بیان کرد: این طرح کار بزرگ و سختی است که نیازمند زیرساخت‌های مهم و همکاری دستگاه‌های مرتبط است. هلال‌احمر می‌تواند آموزش و تاب‌آوری را به مردم هیدج ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha