• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400072517826
  • منبع : نمایندگی قزوین

توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین صورت گرفت

انتشار کتابی در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

انتشار کتابی در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

ایسنا/قزوین مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: برای رسیدن به ایده‌های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و تعیین میزان ثابتی برای حداکثر میزان مصرف انرژی ساختمان‌ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن می‌شود و کتاب «انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم» با این موضوع توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

علی دل‌زنده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع این کتاب تصریح کرد: گرمایش زمین، بحران انرژی، آب و محیط‌زیست به‌عنوان عاملی مؤثر در سیاست‌گذاری کلان در تمام دنیا، رویکرد کشورها را نسبت به مصرف منابع انرژی تغییر داده و افزایش روند مصرف سوخت‌های فسیلی و تجدید ناپذیر بودن آن‌ها، توجه بسیاری از تحقیقات جهانی را به مهار بحران انرژی جلب کرده است.

وی افزود: کشورهایی که دیدگاه درون‌گرا نسبت به این مسئله ندارند، در آینده دچار چالش خواهند شد. یکی از کاراترین و بدیع‌ترین راه‌حل‌های مطرح‌شده به‌منظور کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های محیطی و همین‌طور ارتقای کیفیت فیزیکی و متعاقباً فضایی ساختمان‌ها در راستای تحقق توسعهٔ پایدار، استفاده از روش‌های طراحی غیرفعال و انرژی کارا در معماری است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: درواقع معماری می‌تواند با استفاده هوشمندانه از انرژی‌های پاک پایدار، مانند انرژی خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی، آب به‌جای انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی و با اجرای اصول پایداری، کیفیت زندگی را ارتقا داده و در کاهش مصرف منابع تجدید ناپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های تجدید پذیر مؤثر باشد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به ایده‌های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و تعیین میزان ثابتی برای حداکثر میزان مصرف انرژی ساختمان‌ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن شود؛ همهٔ کشورهای جهان بدون استثنا، برنامه‌های استراتژیکی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اندیشیده‌اند و توانسته‌اند با کاهش مصرف، گام‌های مؤثری را برای روند روبه رشد تولیدات مختلف، ازجمله صنعت تولید ساختمان بردارند.

دل‌زنده یادآور شد: کتاب «انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم» تألیف جمال‌الدین مهدی‌نژاد عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، دکتر علی شرقی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و فائزه اسد پور دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در ۲۶۳ صفحه و قطع خشتی به بهای ۱۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha