• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400072518030
  • خبرنگار : 71560

بررسی برنامه‌های شرکت ملی گاز برای تامین سوخت زمستانه کشور در کمیسیون انرژی

بررسی برنامه‌های شرکت ملی گاز برای تامین سوخت زمستانه کشور در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های شرکت ملی گاز ایران و تأمین سوخت زمستانی کشور با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به منظور بررسی برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران و تأمین سوخت زمستانی کشور، حضور یافتند. تامین گاز خانگی و صنعتی به‌عنوان مسئله بسیار مهم برای نمایندگان محور اصلی این جلسه بود به همین منظور پیرامون میزان تولید و مصرف بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین نمایندگان در این نشست مطرح کردند که آیا ممکن است مانند سال گذشته با ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و به دنبال آن خاموشی برق رو به رو شویم؟ که مدیر عامل شرکت ملی گاز و دیگر مسئولان همراه برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مذاکرات مسئولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است. در این راستا وزیر نفت چند روز پیش به ترکمنستان سفر کرد لذا درصورت واردات مجدد گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود. جلسات ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است تا بتواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع(مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، می‌توان امیدوار بود زمستان امسال با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha