• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400072618431
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

زباله‌های عفونی چگونه مدیریت می‌شوند؟

زباله‌های عفونی چگونه مدیریت می‌شوند؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه انتقال و بی‌‍خطرسازی زباله‌های عفونی برعهده دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: مرحله آخر یعنی دفن زباله‌ها، حفر ترانشه، آهک‌پاشی و مکان‌یابی برای این امر بر عهده شهرداری است.

داوود مومنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه مدیریت پسماندهای عفونی، اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، زباله‌های بیمارستانی، مطب‌های شخصی، پزشکی و عفونی باید توسط خود بیمارستان جمع‌آوری و مدیریت شوند، در ادامه این زباله‌ها توسط پیمانکار دانش‌طب که قرارداد خود را با بیمارستان‌های هاجر و شهرکرد منعقد کرده، جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: زباله‌ها قبل از انتقال به سایت دفن زباله، بی‌خطرسازی می‌شوند و سپس در سایت دفن زباله قرار می‌گیرند، این زباله‌ها برای دفن نیز می‌توانند در کنار زباله‌های دیگر قرار بگیرند، اما طبق توصیه کارکنان مرکز بهداشت، مکانی مجزا و ترانشه‌هایی برایشان حفر می‌شود و در اکثر موارد از آهک برای دفن این زباله‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال و بی‌‍خطرسازی زباله‌های عفونی برعهده دانشگاه علوم پزشکی است، ادامه داد: مرحله آخر یعنی دفن زباله‌ها، حفر ترانشه، آهک‌پاشی و مکان‌یابی برای این امر بر عهده شهرداری است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه میزان تولید زباله خانگی، ۱۳۵ تن است، یادآور شد: از این میزان، ۱۰ درصد زباله‌ها و با مقدار ۱۰ تا ۱۲ تن را زباله‌های عفونی تشکیل می‌دهند.

مومنی با بیان اینکه اراضی رحمتیه مختص دفن زباله‌های شهرستان شهرکرد هستند، توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در خصوص زباله‌های عفونی و بیمارستانی وجود دارد، استفاده نکردن مطب‌ها و بیمارستان‌ها از نایلون‌های زرد رنگ برای مشخص بودن زباله‌های عفونی است، البته این مسئله به اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت رسیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha