• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400072618440
  • خبرنگار : 50046

هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیک پنجم کرونا را در خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم پیک ششم را نبینم، اما این در حالی است که در برخی از استان ها زمزمه هایی از شروع پیک ششم به گوش می رسد.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا افزود: با وجود این که به نظر می رسد در حال گذر از پیک پنجم کرونا هستیم، اما هنوز از کاهش موارد بستری و ابتلا در استان رضایت نداریم و آن گونه ای که انتظار داشتیم نبوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگارشده اند و به گونه ای عادی انگاری می کنند که گویا شرایط به حالت عادی برگشته حتی ماسک نمی زنند و در تجمعات شرکت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به این که ایام ماه محرم و صفر گذشت و ماه ربیع الااول آغاز شده است، گفت: در این ماه مراسم جشن ها و شادی رونق می گیرد و این تصور همه این است که با شرایط  ایجاد شده در رنگبندی می توانند تجمع داشته باشند، اما برگزاری مراسم بدون رعایت پروتکل ها عواقب بدی در شیوع و گشترش بیماری کووید ۱۹ خواهد داشت.

دکتر سید احمد هاشمی با ابراز رضایت از روند خوب واکسیناسیون افزود: در حال حاضر بالغ بر ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شده اند.

وی تصریح کرد: انجام واکسیناسیون به معنای پایان کرونا  نیست و همچنان باید دوری از تجمعات و زدن ماسک را فراموش نکنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از کشورهای که بعد از واکسیناسیون رعایت مسایل بهداشتی را نداشتند، مرگ و میر و آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته بود.   

 وی هم چنین گفت: متاسفانه برخی از والدین از دریافت واکسن خودداری کرده اند که این افراد مانع زدن واکسن فرزندان خود هم خواهند شد که برای بهبود این مشکل با آموزش وپرورش برنامه ریزی های لازم انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha