• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072618445
  • خبرنگار : 50295

امام جمعه طارم:

وحدت نسخه شفابخش امت اسلامی است

وحدت نسخه شفابخش امت اسلامی است

ایسنا/زنجان امام جمعه طارم در ارتباط با موضوع تبیین دیدگاه فقهی و حکومتی مقام معظم رهبری در خصوص وحدت، گفت: کلمه وحدت به معنای اتحاد، همبستگی و یکپارچگی در مقابل پراکندگی می‌باشد.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسأله وحدت اسلامی از دغدغه‌های همیشگی حضرت مقام معظم رهبری نسبت به دنیای اسلام بوده است، اظهار کرد: ایشان درباره لزوم وحدت می‌فرماید: امروز اتحاد اسلامی، برادری اسلامی، همبستگی اسلامی، یکی از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه‌ جوامع اسلامی است و بایستی همه به این وظیفه ملتزم باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که وحدت بین مذاهب اسلامی خمیرمایه و جوهره انسجام‌بخشی به جبهه اسلام ناب و شکل‌گیری تحول نوین اسلامی است، تصریح کرد: وحدت تنها نسخه شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلامی در فضای غبارآلود کنونی است.

امام جمعه طارم افزود: وحدت نه امری تاکتیکی است و نه راهبردی، بلکه یک اصل اسلامی است و نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد؛ وحدت یک اصل اسلامی است.

حجت‌الاسلام منصوری با طرح این که تفرقه‌اندازی از سوی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی همواره بوده و هست، بیان کرد: مقام معظم رهبری وحدت را از ضروریات و واجبات در دین مقدس اسلام بیان می‌کنند و می‌فرمایند: تقریب را لازم، واجب، ضروری و در جهت اهداف نظام اسلامی می‌دانیم و در کلام دیگری نیز تصریح کرده‌اند: وحدت بین مسلمانان، به صد دلیل واجب و به صد دلیل ممکن و تنها نسخه شفابخش برای علاج دردهای جهان اسلام است.

وی با اشاره به این موضوع که خداوند در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا، گفت: بدون تردید تفرقه، پیامدها و آثار مخربی در بین جوامع اسلامی داشته است، لذا هدف همه‌ انبیاء و رهبران الهی رساندن مردم به سعادت در پرتو تشکیل حکومت دینی بوده و هست. اسلام، دینی است که اگر همه معتقدان به فرامین آن متحد شوند و از دشمنی و تقابل‌گرایی‌های ساختگی که نوعاً تولید شده بنگاه‌های تفرقه‌افکن استعمار و استکبار است، برحذر باشند، می‌توانند زیر پرچم وحدت به اهداف تشکیل امت اسلام رهنمون شوند.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان این موضوع که طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی برای تحقق امت واحد اسلامی شده است، گفت: رهبران راه نجات امت اسلامی را در وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی دانسته‌اند، تا امت اسلامی را از تلاطم امواج فتنه‌ها و جدایی‌های ساختگی به ساحل امن وحدت و همبستگی و همگرایی برسانند.

امام جمعه با بیان این که یکی از عوامل اصلی و مهم در تفرقه‌افکنی بین مذاهب اسلامی اهانت به مقدسات است، گفت: رهبر معظم انقلاب این موضع را خط قرمز در نظام اسلامی می‌دانند. جوانان امت اسلام باید با هوشیاری و آگاهی از نقشه‌های دشمنان در برهه کنونی در صف اول مقابله با این توطئه‌ها قرار گرفته و بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی کشورهای خویش، تمام ظرفیت خود را برای ایجاد حصار مستحکم جهت حفاظت از مرزهای اعتقادی و شعائر اسلامی به کار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha