• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400072618577
  • خبرنگار : 71038

وزیر خارجه ونزوئلا: مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت/ از مواضع ایران در قبال کاراکاس متشکریم

وزیر خارجه ونزوئلا: مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت/ از مواضع ایران در قبال کاراکاس متشکریم

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا تا قبل از پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر خارجه ونزوئلا ظهر دوشنبه بعد از انجام دور اول گفت وگوهای ایران و ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ونزوئلا گردهم می آییم که برنامه راه همکاری های درازمدت دو کشور را ترسیم و تدوین کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه امروز با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و گفت وگو داشته، تاکید گرد که گفت و گوهای خوبی بین دو کشور صورت گرفته است.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه صحبت هایش به اظهارات وزیر خارجه کشورمان در محکومیت اقدام آمریکا بر ربایش دیپلمات ونزوئلایی اشاره کرد و گفت: از صحبت های آقای امیرعبدالهیان در نقض حاکمیت ملی ونزوئلا در این ارتباط تشکر می کنم. اقدام آمریکا در این ارتباط بر خلاف حقوق بین الملل است و این اقدام امری محکوم است.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس همچنین با اشاره به علاقه مقامات ونزوئلا از جمله رئیس جمهور این کشور برای گسترش روابط با تهران گفت: اولین سفر دو جانبه من به خارج از کشور تهران بوده و این نشان دهنده عزم ما برای گسترش روابط با تهران است.

این دیپلمات عالی رتبه ونزوئلایی با اشاره به برگزاری مراسم شصتمین سالگرد جنبش عدم تعهد در صربستان و نقش ونزوئلا در جنبش عدم تعهد، گفت: ما به عنوان یک کشور عضو جنبش عدم تعهد هرگونه دخالت خارجی در امور دیگر کشورها از جمله کشورهای عضو این جنبش را محکوم می کنیم و نمی پذیریم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: من در این سفر مراتب آرزوی مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای سلامتی مردم ایران را به مقامات تهران رساندم و بار دیگر از مهمان نوازی همتای ایرانی خودم تشکر و قدردانی می کنم.

این مقام ونزئلایی گفت: ما به دنبال ایجاد آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین الملل، احترام به حقوق یکدیگر و چندجانبه گرایی هستیم و با یکجانبه گرایی مخالف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha