• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400072618628
  • خبرنگار : 50182

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

اختصاص 100 "تخت ویژه" به کرمانشاه در دوران شیوع کرونا/ راه‌اندازی 24 شرکت تولیدی ملزومات پزشکی

اختصاص 100 "تخت ویژه" به کرمانشاه در دوران شیوع کرونا/ راه‌اندازی 24 شرکت تولیدی ملزومات پزشکی

ایسنا/کرمانشاه مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختصاص 100 تخت ویژه به استان در دوران شیوع کرونا خبر داد.

دکتر تورج شیرزادیان در گفت و گو با ایسنا، ملزومات پزشکی را یکی از ارکان اصلی در درمان بیماری کرونا دانست و افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در این زمینه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تجهیزات و ملزومات خوبی به استان اختصاص داده شده که ما را از کمک سایر استان ها و مرکز بی نیاز کرد.

وی افزود: طی مدت شیوع کرونا هفت دستگاه سی تی اسکن به استان اختصاص داده شد که نقش بسزایی در تشخیص مبتلایان این بیماری و جلوگیری از روند پیشرفت بیماری آنها دارد.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت 100 تخت ویژه به تخت های استان اضافه شد که تامین هرکدام از آنها پروسه ای طولانی نیاز دارد.

شیرزادیان افزود: علاوه بر اینها 100 تخت بستری هم طی این مدت به تخت های استان اضافه شده است.

وی از خریداری 13 دستگاه بی خطرساز پسماندهای عفونی بیمارستانی خبر داد و افزود: علاوه بر این طی مدت شیوع کرونا 26 دستگاه اکسیژن ساز هم برای بیمارستان های استان خریداری شده که یکی از درمان های اصلی در بحث بیماری کرونا محسوب می شود و خوشبختانه طی این مدت کمترین مشکل را در این زمینه در استان داشتیم.

شیرزادیان در ادامه از راه اندازی 24 شرکت تولیدی ملزومات پزشکی در استان خبر داد و افزود: این شرکت ها در زمینه تولید انواع ملزومات پزشکی و بویژه ملزومات محافظتی کرونا فعال هستند.

وی افزود: تولیدات عمده این شرکت شامل گان، ماسک سه لایه، ماسک N95 و سایر ملزومات محافظتی کرونا است.

شیرزادیان با اشاره به توزیع روزانه مقادیر قابل توجه ملزومات محافظتی کرونا در استان گفت: طی مدت شیوع این بیماری بیش از دو میلیون ماسک N95 و چند برابر این تعداد ماسک سه لایه در سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha