• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400072618756

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز تشریح کرد:

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/نقش واکسن در کاهش موارد مرگ

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/نقش واکسن در کاهش موارد مرگ

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، بیست و ششم مهر ۱۴۰۰ بر نقش غیرقابل انکار واکسیناسیون، در پیشگیری از مرگ و میر کرونا تاکید کرد.

سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۶ مهر در جمع خبرنگاران از شناسایی مجموع ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد بیمار با انجام بیش از یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۴۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس شناسایی شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ۲۴۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این پزشک متخصص طب اورژانس همچنین از جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به عدد شش هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

او در ادامه از بهبودی ۴۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۸۲۹ هزار و ۷۲۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۶۲۵ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است گفت: همچنین با تزریق ۶۵ هزار و ۵۵۱ دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در فارس از ابتدا تاکنون، به چهار میلیون و ۵۷۹ هزار و ۳۵۱ دُز رسید.

او با بیان اینکه در روزهای اخیر با یک حجم افزایشی در آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و افراد بستری شده در بیمارستان های استان مواجه هستیم؛ مراجعه هزار و ۵۱۲ نفر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را گویای این روند برشمرد.

مسئول روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، با بیان وخامت حال عمومی بیماران مراجعه کننده به این مراکز، اعلام کرد: تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز همچنان قابل توجه است؛ ولی نکته قابل توجه در مورد جانباختگان ناشی از کرونا، سهل انگاری برای دریافت واکسن است؛ در صورتی که مطالعات نشان می دهد که واکسن کرونا در جلوگیری از مرگ و میر و شدت بیماری، نقش غیر قابل انکاری را ایفا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha