• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072719276
  • خبرنگار : 50167

با سهل‌انگاری در حفظ اطلاعات بانکی اتفاق افتاد؛

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک زنجانی

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک زنجانی

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک شهروند زنجانی در دام پلیس فتا استان زنجان افتاد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی از یک شهروند زنجانی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: با هماهنگی مقام قضایی، نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان تحویل داده شد.

این مسئول در رابطه با اظهارات متهم نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، تصریح کرد: در تحقیقات اولیه متهم منکر می‌شد ولی با حضور شاکی و ادله‌های موجود به بزه ارتکابی با سوءاستفاده از اعتماد شاکی و برداشت مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان در رابطه مهمترین دلیل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، گفت: سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی و اعتماد بی‌جا به افراد از مهمترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه سودجویان با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند، گفت: توصیه می‌شود کاربران از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار افراد غریبه خودداری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha