• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400072719458
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد:

ضرورت استفاده از فناوری نوین و دادرسی الکترونیک

ضرورت استفاده از فناوری نوین و دادرسی الکترونیک

ایسنا/ایلام رئیس کل دادگستری ایلام گفت: کاهش مشکلات اجتماعی در گرو تلاش همه جانبه و هماهنگی کامل دستگاه ها و نهادهای متولی ارائه خدمت در حوزه اجرا و نهادهای فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

دکتر «علی دهقانی» در مراسم معارفه رئیس دادگستری ملکشاهی، اظهار کرد: فلسفه تاسیس نظام قضایی و اداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت‌گزاری و ارائه خدمت مطلوب همراه با صداقت و حفظ کرامت مردم است و اگر همه‌ی مسئولین در راستای این خدمت گزاری تلاش کنند قطعا رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.
وی استقرار امنیت پایدار را نتیجه تلاش و مجاهدت مجموعه ای از دستگاه های خدمت گزار از جمله نهادهای نظامی، انتظامی، اداری، اطلاعاتی و قضایی خواند و گفت: دستگاه قضایی استان در راستای کمک به انجام وظایف و تکالیف قانونی کلیه خدمت گزاران به مردم از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام  به راهکارها و عوامل رفع مشکلات جامعه اشاره و تصریح کرد: اجرای صحیح و دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت عملی و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات به رفع مشکلات فردی و اجتماعی منتج شده و همه افراد باید در ترویج این فریضه الهی تلاش کنند.

دهقانی راهکار دیگر کاهش مشکلات اجتماعی را در گرو تلاش همه جانبه و هماهنگی کامل کلیه دستگاه ها و نهادهای متولی ارائه خدمت در حوزه اجرا، نهادهای متولی ترویج فرهنگ و نهادهای متولی رفع مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی دانست و افزود: مشکلات جامعه جز با وحدت، هماهنگی و هم افزایی همه خدمت گزاران به مردم مرتفع نمی شود.
وی تلاش در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که امروزه به عنوان یک دغدغه همگانی مشهود و ملموس است را راهکار دیگر کاهش مشکلات و آسیب های جامعه بیان کرد و بر حمایت دستگاه قضایی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی و اصلاح نواقص موجود تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اهمیت اقدامات و تدابیر پیشگیرانه بر برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ملکشاهی تاکید کرد و افزود: با همکاری و مساعدت روحانیون، بزرگان و متنفذین این شهرستان تلاش شود تا از ظرفیت خوب قومی و قبیله‌ای در جهت کاهش تهدیدها و تعصبات نابجا و گسترش فرهنگ صلح و سازش استفاده شود.
وی قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه آحاد مردم خواند و تصریح کرد: در دوره جدید که با عنوان تحول و تعالی نام گذاری شده است حل مشکلات مردم به صورت عملی پس از احصاء و شناخت آن ها در اولویت برنامه های دستگاه قضایی قرار داشته به نحوی که مراجعه کننده به این دستگاه باید با پاسخ اقناعی و ارشادی رو به رو شود.
دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اصل استقلال قضات در صدور رأی، فرآیند نظارت بر عملکرد قضات در دستگاه قضایی را تشریح کرد و افزود: ارائه خدمت گزاری مطلوب به مردم در گرو همدلی، همکاری، تعاون و تعامل مسئولین قضایی استان با سایر مسئولان و خدمت گزاران به مردم است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام بر تعیین تکلیف پرونده های معوق در دادگستری شهرستان ملکشاهی، رسیدگی ویژه به پرونده های اجرای احکام حقوقی و کیفری، استفاده از فناوری نوین و دادرسی الکترونیک و رسیدگی به یک مورد پرونده کثیرالشاکی این شهرستان تاکید کرد.
در پایان این مراسم حکم انتصاب بهروز نجفی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان ملکشاهی از طرف ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ و از زحمات طالب ده گنبدی رئیس سابق دادگستری این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha