• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072719618
  • خبرنگار : 50295

یک طراح لباس زنجانی:

طراحان لباس باید با سلیقه نوجوانان در انتخاب لباس آشنا شوند

طراحان لباس باید با سلیقه نوجوانان در انتخاب لباس آشنا شوند

ایسنا/زنجان یک طراح لباس زنجانی گفت: برای طراحی لباس نوجوانان ما باید توجه کنیم که این قشر چه نوع لباسی دوست دارند تا آن را با عرف و چارچوب جامعه خود تطبیق داده و یک لباس خوب طراحی کنیم.

فریبا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طراحی لباس برای قشر نوجوان، اظهار کرد: خلا وجود لباس مناسب و طراحی برای قشر نوجوان، نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور احساس می‌شود و در حال حاضر تهیه لباس برای نوجوانان مخصوصا دختران نوجوان برای خانواده‌ها سخت شده‌ است.

وی افزود: وجود لباس مناسب و انتخاب درست، در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان و مدل رفتاری آن‌ها موثر بوده، به همین دلیل طراحی لباس مناسب برای این سن مهم است و اگر این مسئله به درستی انجام نشود کم‌کم نوجوانان در انتخاب لباس از فرهنگ اصیل ایرانی دور خواهند شد.

این طراح لباس تصریح کرد: برای طراحی لباس نوجوانان ما باید توجه کنیم که این قشر چه نوع لباسی دوست دارند تا آن را با عرف و چارچوب جامعه خود تطبیق داده و با در نظر گرفتن سلیقه نوجوانان و فرهنگ جامعه، لباس را طراحی کنیم و اجازه ندهیم که نوجوانان در لباس پوشیدن از فرهنگ خودمان دور شوند.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش‌های گنگ در بین نوجوانان طرفداران زیادی دارد در صورتی که این نوع لباس‌ها اصلا در تاریخ و فرهنگ ما وجود ندارد و در بسیاری از کشورها نیز توسط خانوادها ترد شده و اجازه استفاده نمی‌دهند، ادامه داد: در وهله اول برای حل مشکل لباس قشر نوجوان، باید آسیب‌شناسی کنیم و منشا وجود این مشکل را بیابیم.

وی بیان کرد: در مرحله بعدی برای تهیه لباس مناسب برای نوجوانان، باید طراحان لباس با نوجوانان و سلیقه و خواسته‌های آن‌ها آشنا شوند و یک تحقیقی در بین نوجوانان انجام شود؛ به عنوان مثال با برگزاری یک نمایشگاه که نوجوانان حضور دارند، به لباس‌های مختلف امتیاز داده و به آشنایی و ارتباط‌گیری نوجوانان و طراحان لباس کمک می‌کند.

این طراح لباس با بیان اینکه اگر نوجوانان را بشناسیم و بدانیم که چه می‌خواهند قطعا به راحتی می‌توانیم راه‌حل برای طراحی لباس‌های مناسب نوجوانان بیابیم، خاطرنشان کرد: هر تبلیغی که تدریجی صورت گیرد ماندگار است. ما نباید انتظار داشته‌ باشیم که در چند ماه اول یا سال نخست به نتیجه عالی برسیم و اگر شروع به حل مشکل خود کنیم قطعا در چند سال آینده نتیجه خوبی خواهیم‌ گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha