• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072719630
  • خبرنگار : 71610

/به روز رسانی شد/

برپایی چادرهای تحصن در مرکز بغداد در اعتراض به انتخابات عراق

برپایی چادرهای تحصن در مرکز بغداد در اعتراض به انتخابات عراق

یک منبع امنیتی عراقی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در مرکز بغداد همزمان با ازسرگیری تظاهرات معترضان در منطقه سبز خبر داد. معترضان مخالف نتایج انتخابات چادرهای تحصن را در مرکز بغداد برپا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی امروز، سه‌شنبه اعلام کرد، معترضان مخالف نتایج انتخابات اخیر چادرهایی را برای آغاز تحصن‌ها مقابل منطقه سبز بغداد نصب کردند. گفته می‌شود تحصن کنندگان یک ساختمان نزدکی منطقه الخضرا را به تصرف خود درآورده‌اند. تظاهرکنندگان در تلاش برای پیشروی به سمت منطقه الخضرا هستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد، سقف زمانی برای تظاهرات‌ها مشخص نشده، اما تظاهرات تبدیل به تحصن شده و چادرهایی در حال نصب شدن هستند.

این خبرنگار افزود: عشایر و حامیان ائتلاف الفتح در این اعتراضات و نیز تظاهرات استان‌ها مشارکت دارند.

تعدادی از تظاهرکنندگان نزدیکی پل معلق مشرف به منطقه الخضرا چادر زدند. این بعد از تظاهرات در خیابان‌های تعدادی از شهرهای عراق بود که با بستن راه‌ها و آتش زدن تایرها بدون هیچ مصدومیتی همراه شد.

یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که ده‌ها تن از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق به ورودی‌های منطقه سبز در مرکز بغداد رفتند و در نزدیکی پل "معلق" تظاهرات کردند.

این منبع گزارش داد که همزمان با نزدیک شدن معترضان به منطقه سبز در مرکز بغداد نیروهای امنیتی نیز به صورت گسترده در این منطقه مستقر شده‌اند.

وی گفت که اجازه ورود به منطقه سبز تنها به دارندگان کارت شناسایی مجاز منحصر شده است.

در عین حال استان‌های عراق برای سه روز متوالی شاهد اعتراض به نتایج انتخابات و مداخلات خارجی از جمله مداخلات جنین پلاسخارت فرستاده سازمان ملل و نقش علنی آن در تقلب در انتخابات هستند.

شماری از شهروندان عراقی طی دو روز گذشته در مناطق مختلف بغداد و برخی استان‌های دیگر نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور که دهم ماه جاری میلادی برگزار شد، تظاهرات کردند.

این تحولات اخیر بعد از بیانیه‌های مقاومت مسلح عراق و قیس خزعلی، رهبر عصائب اهل الحق و گردان‌های حزب‌الله و ائتلاف الفتح و چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه بود که خواستار تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان مخالفت خود با نتایج انتخابات شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha