• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400072719716
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۷ مهر

انتقاد از لغو دورکاری/کنفرانس وحدت اسلامی/موافقت مجلس با رتبه بندی معلمان

انتقاد از لغو دورکاری/کنفرانس وحدت اسلامی/موافقت مجلس با رتبه بندی معلمان

واکسن کرونا/ کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/ مذاکرات احیای برجام/ لایحه رتبه بندی معلمان و ... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر ورود اولین محموله حاوی ۱۱۳۹۶۰۰ دوز واکسن کرونا از ایتالیا به کشورمان در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

سفارت ایتالیا در تهران در صفحه توییترش اعلام کرد: اولین محموله حاوی ۱۱۳۹۶۰۰ دوز واکسن کرونا دوشنبه شب وارد فرودگاه امام خمینی شد. ایتالیا مفتخر است که در مبارزه با پاندمی به مردم ایران بپیوندد.

موضوع لغو دورکاری در استان تهران هم مورد انتقاد محسنی بندپی قرار گرفت و لغو صد درصدی آن را به معنای باز کردن آغوشمان برای پیک ششم عنوان کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایمنی جمعی بعد از حداقل تزریق دو دوز واکسن آن هم حداقل به ۷۰ درصد جامعه حاصل می شود ، افزود: ما تا رسیدن به این میزان فاصله داریم. از طرفی دیگر بعد از تزریق دوز دوم نیز دو هفته باید زمان بگذرد تا در فرد ایمنی ایجاد شود.

اظهارات رئیس جمهور در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این مراسم تاکید کرد: ما دنبال ایجاد ثبات و دشمن دنبال ایجاد بی ثباتی است. راهبرد ما ایجاد وحدت و راهبرد دشمن تفرقه در جهان اسلام است. وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌. بیداری اسلامی که به برکت مجاهدت‌ها و خون شهیدان ایجاد شده، نباید به سردی گراید و همه باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.

امروز همچنین جمعی از مخالفان پرداخت مهریه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

جمعی از افراد عمدتا از آقایان با تجمع مقابل مجلس خواستارآن  شدند که تعداد پرداخت سکه های مهریه که منجر به حبس می شود، کاهش یابد.

از خبرهای پرمخاطب حوزه سیاست خارجی هم  گفت‌وگوی رابرت مالی با مقامات ارشد امارات درباره ایران بود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفر به امارات متحده عربی با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد و درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران در منطقه گفت‌وگو کردند.

رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل هم در تحلیلی به نشانه‌های مثبت و منفی درباره مذاکرات احیای برجام اشاره کرد و گفت: نشانه‌های مثبت همچنان وزن بیشتری نسبت به نشانه‌های منفی در خصوص مذاکرات احیای برجام دارند، البته نباید از این موضوع غفلت ورزید که در شرایط فعلی امکان معکوس شدن شرایط وجود دارد و نباید چنین اجازه ای داده شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

گفت‌وگوی گروسی و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

رایزنی رابرت مالی و فواد حسین درباره روابط ایران_آمریکا

اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری به ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران

***

لایحه رتبه بندی معلمان هم در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با با ۱۸۲ رای موافق، ماده یک این لایحه را تصویب کردند.

بر این اساس مقرر شد که به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس هم با قدردانی از موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی معلمان گفت که رای قاطع به نظام رتبه‌بندی معلمین، رای به شأن والای معلم بود که هر چه داریم از معلم است؛ امید است با رای به تسری فوق‌العاده خاص کارکنان زندان‌ها، قضات و کارکنان دادگستری و همچنین یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان، عدالت را در حوزه اداری معنا کند.همچنین ندای مظلومیت معلمین خرید خدمات و نیروهای شرکتی و طرح ادارات را بشنویم.

همچنین سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس تقریبا یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است، تصریح کرد: ملاحظه بعضی از همکارانم در خصوص نحوه تامین منابع مالی آن است، و الا رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره ها با آرای بالا گواه صداقت مجلس در این رابطه است.

ارزیابی عماد آبشناس در خصوص ادعاهای اخیر رئیس جمهور آذربایجان درباره ی ایران هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه همه اقدامات آذربایجان در راستای دستوراتی است که از اسراییل دریافت می کند، خاطر نشان کرد: اسراییل می خواهد منطقه را به جنگ بکشد. مقامات آذربایجان متوجه نیستند اسراییل و ترکیه چه برنامه ای ریخته‌اند.

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و هفتم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۷ ۲۰:۱۹

معلمان بعد از دوسال خواب و استراحت دارن میرن و سر کار الان بجای جبران این مدت بیکاری شروع به اعتراض کردن! اینجاست که میگن هردم ازین باغ بری می‌رسد....