• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400072719761
  • منبع : نمایندگی ایلام

قلعه تاریخی کنجان‌چم به بخش خصوصی واگذار شد

قلعه تاریخی کنجان‌چم به بخش خصوصی واگذار شد

ایسنا/ایلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مرتفع شدن نیازهای شهرستان در حوزه اقتصاد است.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر که براساس ماده ۲۷ مبنی بر واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای بهره‌برداری گردشگری، با پیگیری‌های انجام شده، قلعه تاریخی کنجانچم واقع در شهرستان مهران به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار کرد: این قلعه دارای ظرفیتی بسیار بالا برای تبدیل شدن به یک مکان گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاریخی فرهنگی می‌توان بخشی از نیازهای شهرستان مهران در حوزه اقتصاد و اشتغال را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه با واگذاری این اماکن تاریخی به بخش خصوصی نگهداری، مرمت و احیای این ابنیه با سهولت بیشتری انجام می‌شود، گفت: بخش خصوصی با حفظ فضای تاریخی و اصلی بنا، از این اماکن به عنوان محل‌های گردشگری و اقامتی کوتاه مدت برای افراد و گروه‌های گردشگر استفاده می‌کند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه بناهای تاریخی از طریق مزایده عمومی به شرکت‌هایی که شرایط لازم را دارند از طریق قرارداد بلند مدت ۱۵ تا ۲۰ ساله واگذار می‌شوند، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها با نصب تأسیسات و تجهیزات رفاهی و اقامتی هم از فضاهای تاریخی نگهداری و حراست می‌کنند و نیز با پذیرش گردشگران به کسب درآمد برای خود می‌پردازند.

قلعه‌ی کنجانچم که در 15 کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده‌ی «ایلام - مهران» در مسیر راه کربلا قرار گرفته در سال 1326 هجری قمری به دستور غلامرضاخان ابوقداره، آخرین والی ایلام برای فصل زمستان ساخته شده و اتاق‌های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه دارد.

به گزارش ایسنا، این قلعه تاریخی در ۲۲ تیر ماه ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۴۳ به‌ عنوان یکی از آثار تاریخی ایران ثبت ملی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha