• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072719775
  • خبرنگار : 50210

مانور مدیریت بحران در پارکینگ خاتم اراک برگزار شد

مانور مدیریت بحران در پارکینگ خاتم اراک برگزار شد

ایسنا/مرکزی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: مانور مدیریت بحران در پارکینگ طبقاتی خاتم برگزار شد.

مسعود آقازیارتی ۲۷ مهرماه در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران در پارکینگ طبقانی خاتم شهر اراک در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پارکینگ خاتم یکی از پارکینگ های بزرگ اراک است که روزانه تعداد خودروهای بسیاری در آن پارک می شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در خیابان امام و میدان شورا و تردد بالای این خیابان، مستعد وقوع حادثه و خطر است و بر همین اساس برگزاری یک مانور جهت هم افزایی دستگاه هایی چون آتش نشانی، هلال احمر، شرکت اب، برق و گاز و ... حس و برنامه ریزی شد.

وی افزود: به منظور برگزاری این مانور، سناریویی توسط کارشناسان امر طراحی شد که براساس آن حریقی در پارکینگ رخ می دهد و در جریان فرار خودروها، تصادفی رخ می دهد که سرنشینان داخل خودرو محبوس می شود که در واقع طبق این سناریو، بحث اطفای حریق و امداد و نجات عملیاتی می شود.

آقازیارتی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال بسته شدن مسیرهای خروج در این سناریو متصور است، عملیات تیرول و انتقال مصدومین از ارتفاع به سطح زمین از طریق طناب نیز طراحی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ دقیقه برای این مانور طراحی شده است، اما به هر حال سناریوی طراحی شده شامل چندین مرحله می شود و ممکن است زمان بیشتری صرف مانور شود، گفت: تعداد پرسنل سازمان آتش نشانی که در این مانور مشارکت دارند، حدود ۲۵ نفر است و در مانور توسط تیم های ارزیاب نیز بررسی و نتیجه کار ارزیابی می شود.

رییس سازمان اقازیارتی اضافه کرد: قطعا در نقاط دیگر شهر برگزاری این مانورها نیز ضرورت دارد که برج و ساختمان های بلند مرتبه در خیابان جهانپناه نیز از جمله نقاط نیازمند اجرای مانور است، همچنین در نظر است که در هفته پدافند غیرعامل مانوری در تصفیه خانه فاضلاب اراک اجرایی شود، البته در سال ۹۹ نیز مانور مقابله با حوادث شیمیایی در کوی کوثر اجرایی شد که ۱۸ دستگاه اجرایی در آن مشارکت داشتند و هدف اصلی برای اجرای چنین مانورهایی ایجاد فرماندهی یکپارچه و ارتقای هم افزایی بین دستگاهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha