• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400072820202
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری»

 تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری»

مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش  با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت: تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی گفت: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.

وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریت‌های خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.

مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش آموز صحبت می کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را کیفیت بخشی به اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی در مدرسه و تحول در محتوا و نرم افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه ها از استراتژی های اصلی کمیسیون «مدرسه‌یاری» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha