• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400072820230
  • خبرنگار : 71477

به دلیل افزایش جنایات صورت گرفت؛

اعلام ۶۰ روز وضعیت فوق‌العاده در اکوادور/ بلینکن: اکوادور به رعایت اصول دموکراتیک متعهد است

اعلام ۶۰ روز وضعیت فوق‌العاده در اکوادور/ بلینکن: اکوادور به رعایت اصول دموکراتیک متعهد است

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جریان سفر به اکوادور اعلام کرد، رئیس جمهور اکوادور متعهد شده است تا در جریان وضعیت فوق‌العاده‌ای که وی برای مبارزه با موادمخدر اعلام کرده، اصول دموکراتیک را رعایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین روز از سفرش به اکوادور و کلمبیا با گیلرمو لاسو، رئیس جمهور و مائوریسیو مونتالوو، وزیر امور خارجه اکوادور دیدار کرد.

سفر بلینکن به اکوادور با هدف تاکید بر اعتبارات دموکراتیک این کشور صورت کرفت.

همزمان با اینکه اکوادور به دنبال مقابله با مصرف و قاچاق موادمخدر است، لاسو در آستانه سفر بلینکن یک وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. به گفته لاسو این مبارزه در واکنش به افزایش آمار قتل‌ها و آدمکشی‌ها به راه افتاده است.

لاسو گفت، این وضعیت فوق‌العاده ۶۰ روزه به ارتش اکوادور اجازه خواهد داد تا به عملیات‌های توقیف موادمخدر و تسلیحات در ۹ استان از ۲۴ استان این کشور از جمله "گوایاس" که مرکز آن "گوایاکیل"، بزرگ‌ترین شهر اکوادور است، بپیوندد. گشت‌زنی‌ها به صورت ۲۴ ساعته در روز صورت خواهند گرفت.

آمریکا بزرگترین شریک تجاری اکوادور است و حمایت‌هایی را برای نیروی مجری قانون اکوادور از جمله آموزش، تجهیزات و سگ‌های موادیاب فراهم می‌کند.

بلینکن در یک کنفرانس خبری مشترک با مونتالوو، وزیر خارجه اکوادور گفت: واشنگتن درک میکند که برخی اوقات دموکراسی‌ها باید اقدامات خاصی را در شرایط استثنایی انجام دهند اما من به رئیس جمهور اکوادور نیز گفتم که حفظ اصول دموکراتیک یکی از اولویت‌ها برای واشنگتن است.

وی افزود: بدون شک این اقدامات باید مطابق با قانون اساسی انجام شوند. مقامات اکوادور باید شدیدا دقت داشته باشند که هدفشان چیست و از محدودیت‌های زمانی برخوردار هستند و بدون شک باید در این راه به گونه‌ای عمل کنند که اصول دموکراتیک رعایت شوند.

وی افزود: در جریان دیدار با رئیس جمهور اکوادور، او به من اطمینان خاطر داد که دولتش به حفظ تمامی استانداردهایی که برای مردم اکوادور بسیار مهم هستند، متعهد است.

در جریان این جنگ با موادمخدر، پلیس اکوادور نیز گشت‌زنی‌ها را افزایش خواهد داد و بر اقدامات در مکان‌های عمومی بیش از پیش کنترل خواهد داشت.

مونتالوو در این کنفرانس خبری گفت: این اقدام بر تضمین حفاظت از شهروندان در برابر جرم و خشونت تمرکز دارد.

لاسو، بانکدار سابق محافظه‌کاری که در ماه مه زمام امور کشور را در دست گرفته، در آستانه دیدار با بلینکن گفته بود: اکوادور امروز بیش از پیش از ارزش‌های دموکراسی و آزادی مشترک با آمریکا برخوردار است.  

بلینکن ضمن تحسین لاسو به خاطر روند سریع واکسیناسیون کووید ۱۹ در اکوادور گفت: ما صدای محکم دموکراسی را که شما نه تنها با مردم اکوادور بلکه با مردم کل نیم کره ما به اشتراک گذاشته‌اید، تحسین می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اقدامات رئیس جمهوری اکوادور در مبارزه با فساد را تحسین کرد و گفت: این دو کشور در مبارزه با قاچاق موادمخدر و تغییر اقلیم با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بلینکن امروز (چهارشنبه) اکوادور را به مقصد کلمبیا ترک می‌کند تا در آنجا با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کلمبیا دیدار داشته باشد. با توجه به افزایش تعداد مهاجران در مرز جنوبی آمریکا، مهاجرت یکی از محورهای مهم این سفر بلینکن خواهد بود.       

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha