• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400072820232
  • خبرنگار : 30054

چگونه جلسه مذاکره را مدیریت کنیم؟

چگونه جلسه مذاکره را مدیریت کنیم؟

چگونه جلسه مذاکره را مدیریت کنیم؟ اگر برای پیشبرد اهداف سازمانی و شغل خود نیاز به برگزاری جلسات دارید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده که چگونه می توان جلسه ای موفقیت آمیز در جهت رسیدن به اهداف برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ثرت آفرینان پارس، مذاکره بهترین روش برای رفع چالش ها و حل مشکلات است، اما زمانی مفید خواهد بود که با اصول مذاکره آشنایی کافی داشته باشید.

هر یک از طرفین با هدف کسب منافع و امتیازاتی در جلسه مذاکره حاضر می شوند؛ بنابراین لازم است جلسه را به گونه ای مدیریت کنیم که در چارچوب اهداف خود به خواسته های حاضران نیز احترام بگذاریم، تا در نهایت با مدیریت جلسه و جلب نظر و توافق طرف مذاکره، به نتیجه مورد نظر خود برسیم.

بنابراین ضروری است که در اصول و فنون ماهر شویم، به همین دلیل شاید شرکت در دوره اصول مذاکره می تواند راه حل مناسب و برگ برنده ای در دست ما باشد.

تعریف مذاکره چیست؟

مذاکره راه حل خوبی برای بسیاری از مشکلات و چالش ها می باشد. این گفتمان با را رعایت احترام به حقوق حاضران در جلسه انجام می شود. در فرایند مذاکره، هر یک از طرفین خواهان چیزی هستند که طرف مقابل دارد و برای رسیدن به خواسته خود از طریق چانه زنی به توافقاتی می رسند. به طور کلی مذاکره نوعی ابزار ارتباط و تلاش برای کسب نتایج قابل قبول یا تفاهم است که میان دو یا چند نفر انجام می شود. 

 7  نکته که برای مدیریت جلسه مذاکره لازم است بدانید:

نکات زیر راهکارهایی موثر از دوره اصول مذاکره برای مدیریت جلسه مذاکره است که پیش از برگزاری جلسات با هر موضوعی، مهم است بدانید. 

لازم است هدف از مذاکره و ماهیت مذاکره را با پرسیدن سوالاتی مشخص تعیین کنید. با رسیدن به پاسخ این سوالات نقشه کلی مذاکره موفقیت آمیز ترسیم می شود. به این ترتیب می توانید با دید کاملتری به مسئله نگاه کرده و مباحث مذاکره را در جهت پیدا کردن راه حل هایی مناسب سوق دهید. این سوالات می تواند نظیر موارد زیر باشد:

علت اصلی این برگزاری جلسه و یا عدم تفاهم چیست؟

چه مسائلی می تواند موجب ایجاد اختلاف نظر شود؟

چه کسانی در این مسئله تصمیم گیرنده اصلی یا غیرمستقیم هستند؟

طرف مذاکره به دنبال چه منفعتی است؟

نقاط مثبت و مورد توجه کار برای طرف مذاکره چیست؟

حدود اختیارات و چارچوب ها برای امتیازدهی به طرف مذاکره چقدر است؟

اگر موضوع مذاکره به سمتی رفت که از اهداف ما دور است، چگونه با طراحی سوالات هوشمندانه مسیر بازی را تغییر دهیم؟

با پاسخ به این پرسش ها می توانید منافع طرف مقابل را ارزیابی کرده و به طور زیرکانه ای در چارچوب خواسته های خود، رضایت طرف مذاکره را جلب کنید. همیشه در مذاکرات نقاط مشترکی وجود دارد که منافع طرفین را به صورت زنجیره ای به هم متصل می کند.

چگونه یک مدیر و مذاکره کننده حرفه ای باشم؟

مذاکره در تمام جنبه های زندگی انسان ها از جمله کسب و کار، روابط شغلی، روابط عاطفی، زندگی خانوادگی، روابط اجتماعی، ارتباط با زیردستان و ... مهم و تاثیرگذار است.

مطالعه مقالات در زمینه مدیریت جلسه مذاکره می تواند برای برگزاری جلسات حرفه ای تر مناسب باشد، اما قطعا کافی نیست. مدیریت جلسه مذاکره نیازمند آموزش و تجربه در برگزاری جلسات متعدد و تسلط به اصول مذاکره است. علاوه براین لازم است عضله تصمیم گیری خود را تقویت کرده و به این قدرت برسید که بدون اتلاف وقت در شرایط آنی، بهترین تصمیم گیری برای بیان جملاتی مناسب در جلسه مذاکره را انجام دهید. 

یک مذاکره کننده حرفه ای با تسلط به اصول مذاکره مانند یک بازیکن باتجربه قادر است کنترل بازی را به دست بگیرید و در جهت رسیدن به هدف، حرکت کند. آیا تاکنون برای رسیدن به منافع مالی در مذاکرات، از دوره های آموزش فروش و بازاریابی استفاده کرده اید.

دوره اصول مذاکره و آموزش فروش و بازاریابی ثروت آفرینان

دوره های متعددی برای آموزش اصول مذاکره در سراسر کشور برگزار می شود و همین موضوع موجب سردرگمی برای انتخاب بهترین دوره و بهبود مهارت مذاکره می شود. یکی از برگزار کننده های این دوره های آموزشی، موسسه ای معتبر و تخصصی به نام ثروت آفرینان است. این موسسه در حدود سه دهه است که به فعالیت علمی و تخصصی در رمینه های کسب و کار ومذاکره، تکنیک های فروش، کارآفرینی و سخنوری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت زمان، تحلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی روز می پردازد. 

این و سایر آموزش ها که توسط موسسه ثروت آفرینان به صورت تخصصی و حرفه ای برای افزایش مهارت مدیریت بازرگانی یا کسب وکار و یا اجرایی، در دوره های جامع آموزشی برگزار می شود، شامل بخش های متنوع نظیر زیر است: 

دوره اصول مذاکره

دوره آموزش فروش و بازاریابی

دوره سخنوری و اعتماد به نفس

دوره استراتژی پیشرو

دوره مدیریت تغییر

دوره کوچینگ

و ...

شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر به این دوره ها به نشانی/https://pms.ir  مراجعه کنید و یا از طریق شماره تلفن ۲۶۴۰۳۷۴۰-۰۲۱ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوره های اصول مذاکره، آموزش فروش و بازاریابی و ... تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۳۱ ۰۹:۰۵

دیدگاه عالی