• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072820363
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت

بزرگداشت شهدا باز نگه‌داشتن راه ایثارگری و شهادت است

بزرگداشت شهدا باز نگه‌داشتن راه ایثارگری و شهادت است

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگداشت شهدا به معنای باز نگه‌داشتن راه ایثارگری و شهادت است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۸ مهرماه)، در مراسم یادواره ۴۰۰ شهید ابهر که در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برگزار شد، با بیان اینکه خون شهید تقدس‌آفرین است، اظهار کرد: ابهر شهری شهیدپرور است که شهدا با مجاهدت خود و تقدیم خون پاکشان این دیار را به دیار مقدس تبدیل کردند.

وی با یادآوری اینکه امروز بزرگ‌ترین توفیق ما این است که یاد و خاطره شهدای عزیز کشورمان را گرامی بداریم، افزود: حضور در مراسم‌هایی که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود، توفیق الهی است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که بزرگداشت شهدا به معنای باز نگهداشتن راه ایثارگری و شهادت در راه خدا است، ادامه داد: بزرگداشت شهدا، بزرگداشت همه ارزش‌هایی است که شهدا حامل آن ارزش‌ها بودند و برای دفاع از آنان قدم در راه گذاشتند.

شجاعی با اشاره به دیدار اخیر اعضای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با مقام معظم رهبری در رابطه، تاکید کرد: در این جلسه مقام معظم رهبری سخنان بسیار ژرف و پرمغزی بیان کردند که از جمله، ایشان فرمودند:«شهادت مانند یک قله است این قله دامنه‌ای دارد که دامنه این قله اخلاص، ایثار، معنویت، ارتباط با خدا، خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم است».

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عشق به شهادت در دل‌های ما با ایثار و از خود گذشتگی شهدا زنده است، شهید طارمی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ابهر است که خون پاک‌شان آغشته به خون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر زندگی شهدا را مطالعه کنیم، خواهیم دید شهدای والا مقام یک عمر با اخلاص، ایثار، معنویت و خدمت به مردم زندگی کردند که همین موضوع منجر شد به قله شهادت برسند.

امام جمعه ابهر نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه ذات اقدس احدیت خود را در قرآن‌کریم معرفی می‌کند، اظهار کرد: خدای متعال کتابی برای ما فرستاده تا انسانی با کرامت تربیت کند که همین انسان با کرامت مصادیق فراوان دارد که یکی از آن‌ها انسان باغیرت است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با توضیح اینکه در مسائل اخلاقی آمده است دل مامن خدا است، پس نباید به نامحرم اجازه ورود به دل خود را دهیم، گفت: در خطبه ۷ نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) فرمودند: برخی اجازه می‌دهند شیطان وارد دلشان شود.

این مسئول گفت: در مسائل سیاسی هم نباید به شیطان اجازه ورود داد؛ انسان غیور و کریم در مسائل سیاسی اجازه نمی‌دهد دشمن چشم طمع به کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهدا غیورانه و کریمانه زندگی کردند، یادآور شد: دفاع مقدس تتمه عاشورا است؛ لذا یاد و خاطره شهدا باید همواره گرامی داشته شود زیرا جامعه نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha