• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400072820378
  • منبع : نمایندگی خوزستان

انتشار نسخه دیجیتالی رمان «عشق در عصر کودتا»

انتشار نسخه دیجیتالی رمان «عشق در عصر کودتا»

ایسنا/خوزستان نسخه دیجیتالی رمان «عشق در عصر کودتا» نوشته مرجان کمالی با ترجمه جلیل جعفری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این رمان در فرمت الکترونیکی یی‌پاب (EPUB)، ۳۸۳ صفحه و با قیمت ۲۹۵۰۰ تومان از نرم‌افزارهایی نظیر کتابراه، طاقچه، سی‌بوک، فیدیبو و... قابل خرید و دانلود است.

رمان «عشق در عصر کودتا» روایت‌گر عشق دو نوجوان ایرانی به نام‌های رؤیا و بهمن است که به سبب حوادث رخ داده در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از هم جدا می‌مانند اما بعد از ۶۰ سال دوباره در سرزمینی دیگر همدیگر را ملاقات می‌کنند.

این رمان همزمان با روایت عاشقانه‌اش به یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخی ایران هم اشاره دارد؛ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و دورانی که محمد مصدق نخست وزیر ایران بود. همچنین شما را با چگونگی زندگی مردم در آن دوره زمانی در تهران قدیم و جریان‌های سیاسی آن موقع آشنا می‌کند. رخدادهای این کتاب در دو کشور ایران و آمریکا و در دو زمان مختلف طی سال‌های دهه ۳۰ و دهه‌ ۹۰ شمسی می‌گذرد.

روزنامه میزورین درباره این «عشق در عصر کودتا» نوشته است:

«این کتاب نمونه رمانی است درباره چند خانواده و درمورد اینکه چگونه اسرار ما در زندگی‌هایمان دیوار می‌سازد و ما را بیمار می‌کند. درباره عشقی که جاودانه می‌شود و مداخله گاه‌به‌گاه تقدیر ما را وامی‌دارد گام در راه‌هایی بگذاریم که هیچ گاه در خواب و رؤیا نمی‌دیدیم.»

نکته دیگر مورد این کتاب اینکه شبکه تلویزیونی HBO سریالی اقتباسی بر اساس رمان «عشق در عصر کودتا» نوشته مرجان کمالی، نویسنده ایرانی ساکن آمریکا، می‌سازد.

به نوشته پایگاه اینترنتی ددلاین، پرنتیس پنی، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سیه‌چرده آفریقایی‌تبار آمریکایی و موژان مارنو، هنرپیشه ایرانی‌تبار سینما و تلویزیون آمریکا، تاکنون به عنوان عوامل این سریال معرفی شده‌اند. موژان مارنو، بازیگر ایرانی‌تبار، که تاکنون در سریال‌هایی متعددی از قبیل House of Cards و The Blacklist ظاهر شده، نگارش متن اولیه فیلمنامه این سریال را بر عهده گرفته است.

رمان «عشق در عصر کودتا» را بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه سال ۱۴۰۰ روانه  کتابفروشی‌ها کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha