• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072820557
  • خبرنگار : 50037

اعزام کاروان سلامت به مناسبت هفته سلامت بانوان در اسدآباد

اعزام کاروان سلامت به مناسبت هفته سلامت بانوان در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد از اعزام کاروان سلامت به روستای چنار سفلی شهرستان به مناسبت هفته سلامت بانوان خبر داد.

محمد رضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۷۰۰ نفر از  جمعیت این روستا از خدمات ارائه شده توسط هلال احمر شهرستان و خانه هلال روستای چنار سفلی بهره مند شدند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های خدمت رسانی توسط واحد داوطلبان این جمعیت با حضور پزشکان متخصص، عمومی و پیراپزشکان داوطلب در این روستا بیان کرد: ویزیت رایگان بانوان ، بینایی سنجی، پیشگیری از تنبلی چشم، کاردرمانی، بررسی اختلالات اسکلتی دانش آموزان، کنترل فشار خون، تست اکسیژن  از اهم اقدامات انجام شده در این روستا بود.

این فرد مسئول  ادامه داد: در این برنامه ضمن برپایی کلاس آموزش مقابله با مخاطرات، بیش از ۸۰ نفر از مباحث آموزشی ارائه شده بهره‌مند شدند.

اعتصام با بیان اینکه توزیع بسته های غذایی و لوازم التحریر از اقدامات فوق برنامه این کاروان بود ،اضافه کرد: در این راستا با توزیع ۷۰۰ عدد ماسک بین اهالی روستا بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید و اقناع سازی در خصوص تزریق واکسن کرونا صورت گرفت.

 وی گفت: این کاروان بعد از ارائه خدمات در روستای کنی سایه دومین کاروان اعزامی در مهرماه سال جاری است.

کسب رتبه دوم  پایگاه‌ امداد و نجات  گردنه اسد آباد در استان همدان

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد در ادامه  از کسب رتبه دوم پایگاه امداد و نجات گردنه این شهرستان در بین پایگاه های امداد و نجات بین شهری سطح استان خبر داد و  اظهار کرد: در راستای بررسی‌های بعمل آمده از ارزیابی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان همدان پایگاه یادمان شهید قدرتی گردنه اسد آباد رتبه دوم استان را بدست آورد.

وی افزود: این پایگاه از مهمترین مراکز امداد و نجات بین شهری کشور بوده و سهم مهمی را در مأموریت‌های خود دارد که همواره تلاش جهت ارتقاء سطح عملیاتی آن مد نظر است.

اعتصام  خاطر نشان کرد:بر اساس ارزیابی های بعمل آمده توسط معاونت امداد ونجات هلال‌احمر استان همدان در شش ماهه نخست سالجاری و بررسی وضعیت، شاخص‌هایی چون زمان حضور نیروهای عملیاتی، ایجاد ایمنی و بررسی سوانح، نجات و رهاسازی در سوانح، شیوه های نجات و ارائه خدمات امدادی، تعامل سازمانی و مردمی از جمله شاخص‌های اصلی بوده که از ۱۳ پایگاه بین شهری هلال‌احمر استان رتبه دوم به پایگاه گردنه اسد آباد تعلق گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha