• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400072820673
  • خبرنگار : 71592

حماس: تبادل اسیران شامل عرب‌ها هم می‌شود

حماس: تبادل اسیران شامل عرب‌ها هم می‌شود

جنبش حماس اعلام کرد، تبادل بعدی اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تبادلی جامع خواهد بود و میان اسیران فلسطینی و عرب تفاوتی قائل نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، پارلمان عربی از مقاومت فلسطین خواسته بود در نخستین تبادل بعدی، اسامی ۲۱ اسیر اردنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم وجود داشته باشد.

زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی حماس و مسؤول دفتر اسیران و شهدا هم در واکنش به این درخواست اعلام کرد، قرارداد "وفاء الاحرار" یک قرارداد ملی کامل بود و همه گروه‌های فلسطینی، همه سرزمین‌های اشغالی فلسطین، سرزمین‌های سال ۴۸، کرانه باختری، قدس و نوار غزه و نیز اسیران عرب از کشورهای دیگر را هم شامل شد.

وی افزود، حماس و مقاومت فلسطین نخواهند پذیرفت که در تبادل بعدی میان مخالفان و نیروهای مقاومت چه فلسطینی باشند و چه عرب فرقی باشد. این تبادل همه گروه‌های اسرا را شامل خواهد شد. این درخواست پارلمان عربی نیست بلکه وظیفه و تعهد مقاومت است.

جبارین در پاسخ به این سوال که در تبادل بعدی اسیران، زندانیان اردنی هم حضور خواهند داشت یا خیر، گفت: ما بین امت عرب و ملت فلسطین فرقی قائل نمی‌شویم، اسیر، اسیر است. هرگز زیر بار تقسیم بندی‌های دشمن نمی‌رویم، این به ما مربوط نمی‌شود. حماس و مقاومت فلسطین جزء اساسی ملت عرب و اسلامی هستند و برای آزادی تمامی اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی بخصوص کسانی که حکم سنگینی دارند و نیز اسیران قدیمی تلاش می کنند. حماس و مقاومت برای بیرون راندن اشغالگر از خاک فلسطین با همه همکاری می‌کنند.

پیش از این حماس اعلام کرد، قصد دارد یک تبادل جدیدی از اسیران فلسطینی را با رژیم صهیونیستی انجام دهد.

طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌هایی درباره مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و  رژیم صهیونیستی با میانجیگری قاهره جهت دستیابی به تبادل جدید اسیران وجود دارد؛ اما پیشرفتی چندانی حاصل نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha